Om beurten skien?

• haai

Fout

ik ben 36 heb twee koters 1 & 2.5 jaar

neem ze overal mee naar toe, dump ze niet bij oma onder de noemer verwen week.

Wat ik zeg bij mooi weer vinden ze het prachtig op het terras klooien in de sneeuw. en dan skiën wij om en om op 1 skipas.

Maar mij straf je echt niet met 10x dezelfde helling of deze nu blauw is of off the road. Ik vermaak mij prima ook met sneeuwhutjes bouwen voor de kids.

• Marion

Tis maar wat je dumpen vind……

Fijn dat jij daar zo van geniet, wij deden dat dus anders en aangezien we een keer of 4 per jaar op vacantie gaan, is 1 keer niet mee niet zo'n straf.

Nu ze 8 is,, verwennen we ons zelf nog steeds, je bent uiteindelijk ook nog wel es man en vrouw, of hebben jullie elkaar niets meer te melden……

Dus zij wordt verwend bij opa en oma, en wij verwennen elkaar, zou je es moeten proberen, houd je je relatie ook gezond!

• kootje

Ik gooi me even in dit krakeel. Ik ben van mening dat iedereen zijn vakantie moet vieren zoals hij dat zelf het prettigst vindt, hetzij met of zonder kinderen. Niks mis mee wanneer een echtpaar van zijn kinderen geniet. En het zou ook nog zo kunnen zijn dat een echtpaar geen vakantie alleen nodig heeft in hun relatie.

• Marion

Kootje toch, wat een taal……

Gelukkig hebben wij het ook niet nodig, maar tis wel lekker, en we kunnen het doen, dus waarom laten!

• haai

en aangezien we een keer of 4 per jaar op vacantie gaan,

Kootje toch, wat een taal……

Gelukkig hebben wij het ook niet nodig, maar tis wel lekker, en we kunnen het doen, dus waarom laten!

pffff en mijn reactie een hoop blablabla noemen

• skiester

jullie zijn lekker bezig zeg!

Als me een ding duidelijk is geworden is dat er zoveel mensen zoveel meningen zijn. Ik voel helemaal met Marion mee, maar ja wie ben ik: ook zo'n blabla figuur die vaker op vakantie gaat. En die graag met partner een keer lekker samen is. Maar als Haai zich vermaakt op het terras (wat als het slecht weer is???) dan moet haai dat zelf weten. Ik ben benieuwd wat voor ouders haai heeft dat haai het over dumpen heeft….

Mijn ervaring is juist dat die kleintjes het heerlijk vinden die extra aandacht, maar het is natuurlijk waar dat niet elke grootouder hetzelfde is, en for that matter, ook niet elk kind.

Oh en ik heb gemerkt dat ik alleen skieen heel saai vind (hubbie had zijn ribben gekneusd dus moest groot deel van de week alleen skieen)

• William

Is er eindelijk een catfight, is er geen enkele man die eventjes wat olie op het vuur gooit ;) Jammer, een gemiste kans voor een topic met de meeste reacties.

Waarom log ik gisteravond nu niet even in :(

:D:D:D

• Elke

Het gaat zeker heel gezellig worden, zonder twijfel! :-)

• kootje

Hoezo, wat een taal? Ik geloof niet dat er iets mis aan is.

Laat nou gewoon iedereen zijn vakantie vieren zoals hij of zij of samen dat plezierig vinden.

“en wij verwennen elkaar, zou je es moeten proberen, houd je je relatie ook gezond!”

Wie zegt nou dat die relatie niet gezond is?

En skiester: “Ik ben benieuwd wat voor ouders haai heeft dat haai het over dumpen heeft….” Dit ben ik niet van jou gewend.

Waarom moeten haai z'n ouders daar bijgesleept worden?

Maar verder heb je wel gelijk. Kleinkinderen vinden het heerlijk als opa en oma met ze bezig zijn. Althans die van ons wel en opa en oma vinden het ook nog leuk. Helaas zijn er ook kinderen die geen opa en oma hebben.

En dan doe ik er nog een extra bla bla bla bij. Ik ga zowat het hele jaar op vakantie. Je hebt natuurlijk baas boven baas? :-) :D

• Joep

OK dan:

Eerst ff wat credentials: man, 33, twee kinderen, gelukkig getrouwd.

Regelmatig met zijn tweetjes op ski-vakantie geweest en opa en oma pasten thuis op. Ook regelmatig samen met een of twee van onze ouders (soms met mijn zus en haar kinderen erbij) op ski-vakantie geweest en dan gezellig de kinderen mee; omstebeurt oppassen en ook geregeld met zijn allen dingen doen (slee, sneeuwpop etc.). Elke variant heeft zo zijn voor- en nadelen. Maar opa en oma zijn een zeer geliefd logeeradres en zij vinden het leuk dus het zogenaamde “dumpen” komt bij ons niet voor.

Ik kom er trouwens eerlijk voor uit dat ik kleine kinderen in combinatie met een skivakantie beslist geen zegen vind. Zonder kinderen is, als je gewoon lekker wilt skiën, gewoon leuker. Met kinderen is ook leuk, maar dan haal ik de voldoening uit het feit dat de kinderen het leuk hebben, niet uit het feit dat ik de hele ochtend in het zelfde sleepliftje zit te hangen.

Ik besteed heel veel tijd en energie aan mijn kinderen, en dat hoort ook zo, maar tegelijkertijd kiezen we er natuurlijk ook voor om de wensen en behoeften die minder makkelijk met kinderen te combineren zijn af en toe een plaats in ons leven te geven. Zolang ik dat kan doen zonder daarmee mijn kinderen tekort te doen zie ik daar geen enkel probleem in.