Om beurten skien?

• skiester

dan thuislaten. het belangrijkste in je relatie is af en toe tijd voor elkaar. neem die mogelijkheid! kind geniet ook van de extra aandacht van opa en oma (of tante) en hoeft niet die hele lange reis te maken. kind geniet nog niet echt van de sneeuw met 1,5 jaar.

alternatief is nl lokale creche of saai apart skien: nou dan is bovenstaande toch veel leuker? als ik zo'n aanbod kreeg dan wist ik het wel! en gewoon elke dag bellen!

• Elke

Bedankt voor de info! Onze kleine zit wel in de eenkennigheidsfase maar het is evengoed het overwegen waard! Je moet wel reserveren zag ik en een medische verklaring overleggen (whatever that may be, inentingsbewijzen?).

• CHAN

Klopt wel dat boven de 2000 meter wordt afgeraden, maar volgens mij is dat alleen voor echte baby`s. 1,5 jaar vind ik niet meer een baby. We zijn met haar in Serfaus met de gondel omhoog gegaan en deze ligt volgens mij op 2100 of 2300 meter, dus geen probleem en vorig jaar was ze 4 maand oud zijn we tot 1800 meter gegaan en ze heeft geen last gehad van de oren, maar niet ieder kind is gelijk want ik heb ook weleens gehoord dat kinderen heel erg veel last kunnen krijgen van de hoogte.

Ik zou een slee meenemen en de ski`s boven laten staan als dat daar kan dan kun je leuk gaan sleeen en afwisselen met skien.

Wij hebben besloten haar in maart niet weer in de creche te stoppen met het idee, dat ze dan denkt dat ze iedere keer naar de opvang moet als ze op vakantie gaat. Nu is het een vakantie voor haar en wat wij nog skien is mooi meegenomen.

groeten CHAN

• William

thuis laten (mijn vriendin vond dat de eerste keer ook moelijk), maar zij/hij heeft er niets aan en jullie worden ook heel erg beperkt in jullie doen en laten. Hij/zij mist jullie ook niet, 2 weken terug nog meegemaakt met nummer 2 die een keer vriendelijk lachte naar mama bij onze terug komst en toen weer met opa ging spelen :)

Mocht je de optie hebben dan zou ik hier voor kiezen, de eerste dag dat je lekker met zijn 2en op de piste staat of ergens in een mooi hutje wat eet, zal je beseffen dat dit niet mogelijk was indien de kleine er bij was geweest.

succes in ieder geval

• nancy

wij gedaan maar saai!!!

Ik zou het niet meer doen, maar ik ben een gezelligheidsmens en wil graag wat te kletsen hebben en mijn ervaringen delen onderweg wat ik allemaal zie.

Ik mis dat heel erg met het skien, en ook als ik alleen met de kleine was. Het is maar de vraag bij wie jij je kindje achter laat. Als ik zeker wist dat het kind zich daar thuis zou voelen zou ik zeker met z'n 2tjes gaan, zo lekker als je nog maar 1 kindje hebt……… wij hebben er 3 en die kan je minder snel kwijt.(maar nu skien ze al veel sneller als mama)

Geniet ervan…….. ik denk de 1e twee dagen vind je het rot, maar dan wen je wel.

Succes met de beslissing

• Marion

Laat toch thuis, niet moeilijk over doen, lekker met z'n 2en beetje tijd voor elkaar……

Wij hebben het de 1e 4 jaar zo gedaan en zelfs wel es dat ze al op school zat, bracht oma haar en haalde haar op, de 1e keer dat ze mee mocht skieen was ze 4 en wilde ze liever naar oma toe als met ons mee, nu vind ze het ook super, maar ja , ze is nu 8.

Gun je kind een verwenweek, en gun het jezelf ook, weekje onbezorgd dingen doen die anders niet zo makkelijk meer gaan!

• Fre

Neem een babysit mee een betaal zijn/haar verblijf als tegenprestatie. Jullie kunnen skiën en je moet je kind niet missen.

Zo doen wij dat al 3 jaar en het valt heel goed mee.

• bBagheera

In LM is babyopvang in Croisette voor de hele kleintjes. Ik zou hier bijvoorbeeld voor halve dagen gebruik van maken. Kun je een halve dag samen skien en 's middags lekker aanrommelen met je kindje (en eventueel nog een stukje skien om en om).

• Elke

Goed idee maar dat vinden we toch echt te duur hoor! Bovendien weet ik niemand, de babysitters die mee zouden gaan (ouders) hebben dus afgezegd…

• Elke

Allemaal best goede oplossingen waarvoor dank!

Natuurlijk is zoiets heel persoonlijk, dus we zetten even op een rijtje wat het beste voor ons is… We komen er uiteindelijk wel uit denk ik.

Wij gaan in ieder geval, dat is zeker! :-) (Wel nog even 1 reeds gereserveerde skipas verpatsen.)