nederlanstalige skileraren

• Marion

En met gemak een dalafdaling met pa en ma, dus zeker meer als een veredelde creche.

• rene

ook ik geef les en heb hele andere ervaringen met kinderen van 4 bert. ik denk dat je je niet kunt inbeelden wat kinderen van 4 al kunnen op ski's. Nu moet ik er wel gelijk bij zeggen dat het ene kind van 4 echt niet het andere kind is. er zitten vaak behoorlijke verschillen in en dat gaat dan vooral om lichamelijk ontwikkeling, kracht, uithoudingsvermogen etc…

we hebben vorig jaar zelfs kinderen van 3 gehad. Dit vond ik zelf erg jong, maar ook daar zaten kids bij die het toch al gelijk oppakten.

groetjes rene

• Miski

Kas,

Gerlos is moeilijker om een duits sprekende leraar te vinden.

www.miski.at

Groet

• Ronaldski

Ik ben het helemaal eens met Tim.

Trouwens, als je Nederlands zo belangrijk vindt, waarom laat je ze dan niet op een skibaan in Nederland het skiën leren. Dan kan je daarna lekker met de kinderen op de piste vakantie houden. Nog wel zo gezellig.

• Jeroen

"Val Thorens, Tignes, La Plagne, Les Arcs, volgens mij zijn er nog genoeg gebieden die er geen hebben…

(of heeft er in die 6 jaar dat ik niet meer in Frankrijk geskied heb een revolutie plaatsgevonden?)"

Eerlijk, ik weet het niet uit eigen ervaring (ben vooral Oostenrijkganger), maar ik zag deze link voordat ik m'n uitspraak deed: http://www.skiholland.nl/nieuws/nederlandse-skileraren-gemakkelijker-aan-de-slag-in-frankrijk.html.

• Oscar

Jeroen,

ik heb net je link geopend, maar het eerste dat ik zie is “Eerste slachtoffers van wintersport terug”…:D

Waarschijnlijk heb ik niet voldoende rechten om de door jou genoemde pagina te bekijken en word ik zodoende automatisch doorgestuurd naar de homepage.

groeten,

Oscar.

• haas

Mijn kinderen hebben les sinds hun 5/7e jaar, En ze hebben zowel les gehad van Nl sprekende als duits/Au/ch sprekende leraren, maar nu, 10 en 12 zijn ze heel duidelijk. Ze willen een Nederlandse leraar en Nederlandse kinderen in de les. Niet omdat ze het anders niet begrijpen, maar ze vinden het gewoon veel leuker!

En waarom zou ik, terwijl er een overdaad aan keuze is, mijn kinderen opzadelen met iets wat zij als lastig en niet leuk ervaren?

Onze wintersportdoel is overigens niet cultuur snuiven, maar lekker skieend spelen in de sneeuw. De taal van het gastland spreken (behalve alsjeblieft en dankjewel) hoeven ze van mij ook niet in deze vakantieweek te leren.

• Jeroen

hihi, da's bizar, ik zie hetzelfde. Misschien is de link gewijzigd in tussentijd.

Maar, vergelijkbare informatie vind je hier:

http://be-nl.franceguide.com/Lijst-van-de-Franse-skistations-met-Nederlandstalige-skileraren.html?nodeID=1&EditoID=197136

hopen dat dit wel gaat…

• JeroenS

En toch….

Vorig jaar kwamen wij de piste af en was er in een klasje een Nederlands jongetje hard aan het huilen. De lerares snapte niet waarom, toen wij het aan hem vroegen zij hij zich zo alleen voelde en wilde zo graag naar zijn ouders.

Als ik over een paar jaar met kleine kinderen ga skien weet ik na dit voorval niet meer of ik het zou doen.

• tim

Mijn ouders lieten ons gewoon naar de duitse tv kijken…

Motiveerden ons om bv zelf het eten in het restaurant te bestellen. Dat is toch niet echt te veel moeite…

En wat misschien het allerbelangrijkste is. Vertel je kinderen dat je naar een ander land gaat en dat ze daar een andere taal spreken.

Dat snapt echt ieder kind. Ook een kind van 4!

Lands eer lands wijs…

En anders lekker in de hal in Nederland gaan skien…