Les kinderen hoe gaat dit?

  • Mirjam

    Onze kinderen gaan voor het eerst lessen en ik heb vandaag de vouchers bij het reisburo opgehaald! We kunnen ons materiaal halen bij Schiverleih Skisport Hartkaiser, Dorf 59 in Ellmau, ook voor het lessen moeten we hier zijn ! Wie weet hoeveel meter het lopen is naar de liften en of het gebruikelijk is dat de kinderen vanuit de zaak hier naar toe lopen! Hoe gaat dit? Ik ben me aan het voorbereiden voor het één en ander, we hebben nl. het huis in St.Johann en komen steeds met de Postbus naar Going!(hebben we vorig jaar ook gedaan). Waar kan ik de liftpassen krijgen in Ellmau of zit hier geen Kassa?

  • stefan

    Volgens mij is de skischool vlakbij het treintje dat in Elmau naar boven gaat, dus dit moet lopend lukken. Er was ook altijd een oefenpiste beneden bij de trein dus hier zullen de kinderen wel beginnen, kassa is eveneens bij de trein.

    Veel plezier

    Stefan

  • Mirjam

    Volgens deze link vind ik wel dat de Bergbahnen in de buurt van eerder genoemd adres liggen, beginnen ze hier misschien? Het treintje lijkt toch wel een eindje weg te liggen!

  • Mirjam

    http://www.snowrental.net/nl/wintersport/oostenrijk/ellmau/skien-ellmau.html

    sorry vergat de link!

  • William SX10

    Als de kinderen vanaf 0 beginnen hoef je niet te lopen, aangezien de skischool aan de oefenweide ligt!!

    Zijn ze al wat verder, dan ligt de school een stuk verder van de hartkaiserbahn (andere kant van het dorp in principe) van waaruit je het gebied in kan!! Meestal als kinderen ver genoeg zijn om meteen het gebied in te gaan, wordt dan s'ochtends bij de hartkaiserbahn verzameld ipv bij de skischool!!

    Laat maar weten als je nog iets wil weten!

  • Mirjam

    Hoi William,

    onze kinderen(4+6) zijn vorig jaar met ons meegegaan, 2 wintersportvakanties en gaan al rode pistes af! Nu gaan ze voor het eerst lessen anders leren ze slechte techniek, want die kan ik ze niet goed aanreiken omdat ik deze zelf niet heb. Weet jij hoe de lift heet bij de oefenweide?

    Heeft de oefenweide geen aansluiting met het gebied?

    Vorig jaar gingen we steeds vanuit Going Dorf het gebied in en kwamen hier met de Postbus vanuit St.Johann(Rettenbach). Het gebied kennen we pas een klein stukje!Naar Ellmau Dorf is het maar 12 min. met de bus voor ons, dat hebben we al gevonden. Maar met Google vind ik niet de straat van de skiverhuur, alles heet daar geloof ik Dorf. Bedankt tot dusver!

  • noortje

    Wanneer kom je aan? Je kunt natuurlijk daar gaan informeren… of anders mail of bel de skischool.

    En die van 4 heb jezelf leren skien, toen hij vorig jaar 3 was?? en al van de rode piste af?

    Geweldig!! Maar hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

  • Mirjam

    We komen zaterdag 20 dec. aan, maar ik vind het prettig daar niet te hoeven stressen, we hebben ons huis nl. in St.Johann en zijn afh. van een Postbus die er weinig gaat, zeker in het weekend! We zijn erg fanatiek ook in hardlopen, de jongens ook, dus ze hebben een goede basisconditie! De jongste wordt in Januari

    5 hoor, dus met net geen 4 begonnen! We hebben veel tijd samen geskied in Hoch Fügen en daar zijn ze met pizzapuntjes begonnen, steeds wat verder uitgebouwd, ja kinderen leren het wat makkelijker dan wij! Ze zijn ook twee keer in korte tijd geweest herhaling is dan goed! Dit zijn de twee, de jongste was net geen 4 jaar!

  • skiester

    Leuk he die mannetjes: ik heb er ook 2, van 6 en 3, en die van 3 gaat dit jaar voor het eerst, maar wel in een creche met skiles. Jouw jongste is wel lang voor zijn leeftijd volgens mij (als ik het vergelijk met mijn jongste nu)!. Bij de indeling aangeven dat ze al zelfstandig kunnen remmen in pizza. Dus dat ze (vooral de jongste) ze niet bij de absolute beginners zetten. Het al dan niet van rood afkunnen is geen goede klassering. Zegt nl. niet zoveel. Het gaat er nl meer om hoe ze een piste afkunnen.

    En nog iets: regel helmen!

    Fijne vakantie!

  • Mirjam

    Hij was toen bijna 4, maar is juist klein! Tussen 3 en 4 groeien ze ook hard hoor!

    Fijn dat je me zo op die helmen wijst, bij het verhuurburo op de site zag ik ze niet staan. Zijn die huurhelmptjes wel goed, ik lees wel eens dat als er op gevallen is je een nieuwe moet nemen? Die verhuurbedrijven vervangen deze toch niet steeds?

    Wat is voor jouw het belangrijkste argument om een helm op te zetten bij kinderen? Gevaar van anderen? Of risico's tijdens lessen?