Argument is natuurlijk veiligheid voor je kinderen! dus regel helmen!
ps en voor jezelf een helm is tegenwoordig ook geen overbodige luxe :-)
Het kantoor van de Hartkaiser skischool ligt in de Kapellenweg, dat is het straatje naar boven tegenover het “VVV” kantoor en de bushalte, richting Gasthaus “Franzl”. De skischool ligt ong. 50 mt van de piste en ik geloof dat ze ook een klein treintje hebben om de kinderen naar de babylift te brengen. Je hebt 2 ankerliften nr. 81+84 en een dubbele babylift. Er is een klein kantoortje beneden bij lift 84 waar je de skipas kunt kopen of natuurlijk bij het VVV. De skischool heeft ook een kleine oefen wei tegenover hun kantoor. Voor meer info kijk je even op hun website; http://www.skischule-ellmau.com/
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Wat ik me alleen afvraag is waarom je vanuit St. Johan in Ellmau gaat skien, er zijn toch ook skischolen in St. Johan, en vandaar uit ga je de Kitbuehleralpen in…
We hebben vorig jaar 2 dagen in St.Johann geskied en de andere dagen in Wilder Kaiser.Dit gebied is ruimer, echt geweldig! Ons verblijf is met de Postbus naar Going Dorf 9 minuten, naar de gondel van St. Johann zaten we geloof ik een half uur in de bus! Vandaar!
Op onze vouchers geven ze een ander adres nl. Dorf 59, voor het skimat. en skiles! Ik had de Kapellenweg ook al gezien, maar weet niet waarom dit dan op de voucher staat, wat zit er dan op Dorf 59?
Bedankt voor je info!
Helmen moet je gewoon kopen, is prettiger en hygienischer voor de kids, ik heb ze 3 jaar geleden aangeschaft voor onze kids, toen 5 en 4 en ze passen nog steeds zeer goed, hoofden groeien niet zo snel. Ik heb ook nog de afspraak met de winkelier kunnen maken dat als de helmen er goed uitzien ik ze kan inruilen.
groeten Stefan
Sorry voor de late reactie!
Uhm, van de liften die aan de oefenweide liggen weet ik van eentje de naam uit mn hoofd, dat is Marcherlift!!
Als de kids naar de hartkaiser skien, ben je zeker 45 min onderweg!! terwijl het met de skibus 5 minuten is!! S'ochtends zijn er enorme rijen bij de sleepliften ivm alle klasjes, kinderen die uit de lift vallen etc. Bovendoen moet je 2 keer onderweg je skies uit om een straat over te steken!!
Nogmaals, komen de kinderen in een klas die de oefenweide ontgroeid zijn, start je meteen s'ochtends aan de hartkaiser!!
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel
De belangrijkste reden bijna is om je kind tegen andere kinderen te beschermen : als kleine kinderen nl skies dragen op weg naar de piste dan zwaaien ze alle kanten op en ik heb al behoorlijk wat skies tegen de helm en de skibril van mijn oudste aan zien komen!! Verder als ze de oefenwei ontgroeit zijn: de meeste ongelukken (met letsel) met kinderen ontstaan vanuit botsingen met volwassenen. Als er zo'n lompe boer tegen je kind opskiet dan kan ie maar beter een helm dragen! Een derde (maar eigenlijk de minst belangrijke want komt het minste voor) is de eigen val. Die kleintjes vallen vaak, maar bijna nooit hard op hun hoofd (mijn ervaring).
Helmen hoeven in principe niet duur te zijn, als ze maar goed passen en een CE keurmerk hebben. Ik heb laatst bij het Kruidvat een helm voor 7,50 gekocht voor de jongste van 3. Als hij echt de hele berg gaat skieen kijken we nog wel een keer. De oudste van 6 die de hele berg nu skiet (bijna) heeft een duurdere helm van Giro. Met verstellingsknop, want dan doen ze er ook een paar jaar mee. Belangrijk is verder om een helm uit te kiezen die ze ook echt cool vinden, zodat ze hem graag opzetten. Zelf oppimpen met speciale helmstickers is nog beter! (neem geen gewone stickers!!)
Een aardige optie is de afneembaarheid van de oorschelpen, zeker als je vaak gaat skieen in einde seizoen, wanneer het warm is. Is minder veilig, maar nog altijd beter dan geen helm. En sinds de kids skieen, dragen mijn man en ik ook een helm: goed voorbeeld doet goed volgen!
Je hebt me overtuigd met je schrijven en dat gebeurt niet snel, we komen zaterdags aan in St.Johann in T.en zullen daar een helm zoeken bij een sport zaak! We hadden vorig jaar gekeken maar niets aangeschaft! Inderdaad zag ik vorig jaar zo'n boer met hoge snelheid op een snowboard een kind scheppen, tot verbazing hadden beiden niets! Ik zat net al wat te kijken in folders van sport2000 in Oostenrijk en op Ricardo.at een soort marktplaats! Gek dat er zo weinig 2-de hand helmen worden aangeboden!
Bedankt voor je argumenten, ze zijn goed!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?