Carnavalsvakantie in Savognin, kinderen samen in een privé skiklas?

  • walter

    Hoi,

    Zijn er mensen die in de carnavalsvakantie (01-03-2014 t/m 08-03-2014) naar Savognin gaan met kinderen? Wij willen graag met een aantal Nederlandse kinderen een privé skiklasje aanmelden. Hebben jullie kinderen op het skiniveau Red King of Red Star stuur dan even een berichtje.

    De skischool wil standaard alleen maar skilessen voor een hele dag aanbieden. ‘s Ochtends twee uur en ’s middags twee uur. Dit vinden wij niet leuk. We willen de kinderen ‘s ochtends op skiles en ’s middags samen met de kinderen skiën. Daarnaast zijn de skiklassen in de Carnavalsvakantie vaak groot (man of 10). Het idee is dus een klasje te maken voor ongeveer 6 kinderen (wij hebben er zelf drie die op niveau Red King of Red Star zitten) voor 5 x 2 uur skiles. De kosten zullen dan iets lager zijn dan een normale weekcursus.

    Groetjes,

    Walter

  • kootje

    Kijk dat vind ik ook het nadeel van Oostenrijk. De hele dag de kinderen onder de pannen. Ben heel benieuwd hoe de kleinkinderen het zullen vinden, want 's middags skiën met de ouders of wat anders doen zoals zwemmen, sleeën o.i.d. vonden ze altijd leuk. We zullen het zien.

  • Sylv

    Daarom kijken we eerst naar de faciliteiten en mogelijkheden van het gebeid en gaan daar pas boeken..

  • Joep

    De wereld vergaat toch niet als je je kinderen in de middag niet naar de les laat gaan. Toegegeven, je betaalt er wel voor maar ja, privé les is ook niet gratis. Bovendien moet je maar zien dat er nog skileraren over zijn voor privé les in de krokusvakantie. Sowieso reserveren lijkt me.

    Overigens zie het nadeel niet zo van de kinderen de hele dag op les. Heb je zelf ook nog wat aan je vakantie.

  • Ewald

    Ben het hier gedeeltelijk mee eens.

    Het is natuurlijk mogelijk om je kinderen 's middags niet naar les te laten. Maar buiten het feit dat je daar dan toch voor betaalt is een skischool daar niet altijd blij mee.

    De kinderen die 's middags wel aanwezig zijn leren namelijk nieuwe dingen en daar borduurt een leraar de dag erna op voort.

    En of het een voor- of een nadeel is om je kinderen de hele dag op les te hebben…..Dat is maar net wat het doel is van de wintersport.

    Ons doel is vooral om als gezin samen een week te gaan skien en te kinderen niet de hele dag in een skischool te stoppen (oeps!)

    Wij hebben het opgelost door mijn dochters al jarenlang in Nederland op een rollenbaan les te laten nemen.

    Dus vanaf hun 6e jaar skien ze gewoon met ons mee.

  • syl

    En of het een voor- of een nadeel is om je kinderen de hele dag op les te hebben…..Dat is maar net wat het doel is van de wintersport.

    Ons doel is vooral om als gezin samen een week te gaan skien en te kinderen niet de hele dag in een skischool te stoppen (oeps!)

    - Waar is die like knop :)

    daarom zou ik eerder voor frankrijk kiezen, daar hebben de kinder zie zo altijd al standaard halve dagen les, heledag kan ook maar je hebt keuze..

  • Ewald

  • kootje

    Helemaal eens met Syl en Ewald. Gisteren vroeg mijn kleindochter nog: we gaan toch wel zwemmen hè oma. Tuurlijk gaan wij zwemmen, dan maar niet 's middags naar de skiklas. Familievakantie weet je. Over 10 jaar heeft ze oma niet meer nodig met de wintersport. :D

  • syl

    zou ik zeker doen, want in fugen heb je een heel leuk zwembad… :) ( gingen jullie toch heen) of en als je keer hele lekkere kaisermarrhn wil eten moet even naar Hippach gaan dat vonden wij echt de beste van het hele dal… restaurant bijna naast het station aan het water…

    vind ik hoor ben je gezellig met z'n allen op vakantie zie je elkaar alleen nog maar bij ontbijt en avond eten… bij ons is skien voor de kleine man nog niet aan de orde . hij gaat van 9:00 tot 12 uur naar mini club en 's middags met ons lekker klooien in de sneeuw. of we gaan om de beurt s middags even skien..

  • kootje

    Zal het onthouden: Hippach voor de Kaisersmarn. Ja klopt wij gaan naar Fügen. Er mag nog wel wat sneeuw vallen. Voor mij maakt het niet zo veel meer uit, maar een pak sneeuw vind ik wel zo lekker.