Carnavalsvakantie in Savognin, kinderen samen in een privé skiklas?

• Joep

De sneeuw schijnt nu toch eindelijk ook daar te gaan vallen!

Tijdens de wintersportvakantie met de kinderen naar het zwembad i.p.v. skiën? Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt! Maar goed ik ben dan ook geen oma :D.

De skilessen in Vella begonnen vrij laat (10:15 - 12:15 en dan 13:15-15:15). Vóór aanvang van de les even een uurtje skiën met m'n dochter. Tussendemiddag samen lunchen en na de les misschien ook nog even skiën. ‘s-ochtends had mijn zoontje ook les, maar voor de kleintjes deden ze ’s-middags weer geen les :X Een van ons kon dan nog skiën maar de ander moest zich natuurlijk over hem ontfermen. Na een uurtje skiën/sleeën/sneeuwpoppen bouwen was hij er dan wel klaar mee en dan zit je aan de voet van de berg tandenknarsend te kijken naar een meter Neuschnee… Gelukkig begon hij aan het eind van de vakantie zo goed te skiën dat hij echt de piste op kon en toen had ik er natuurlijk wel weer veel schik in om met hem samen te skiën. Maar ja, dat ging mijn dochter dan weer niet snel genoeg dus dat schoot ook niet op. Nee, met het hele gezin tegelijk skiën is voor ons gewoon echt (nog) niet leuk.

Mijn vrouw en ik konden 's-ochtends gezellig samen skiën. Thuis zijn we bijna nooit samen, altijd die koters om ons heen. Juist in de skivakantie vind ik het heerlijk om ook samen met haar iets te ondernemen. Dat komt er door het jaar heen maar zo weinig van.

Volgend jaar krijgt mijn zoon ook 's-middags les. Ik vind het echt prima. Af en toe samen en af en toe ook niet. Best of both worlds en voor mij dus de ultieme gezinsvakantie.

• kootje

Gelukkig maar, dat niet iedereen hetzelfde wil.:P

• syl

@kootje haha gelukkig niet want als iedreen net zo als ons is dan zijn de skiklasjes 's middags wel erg leeg in oostenrijk … :)

• Ewald

En zo doet we allemaal …ons eigen ding en dat is maar goed ook.

Het gaat er uiteindelijk om dat iedereen een prettige vakantie heeft.

• Ewald

Het afgelopen jaar zaten we aan de piste en bij het appartement hoorde ook een zwembad.

Dat betekende toch wel elke dag zwemmen, maar wel NA het skiën. :D

Op woensdagmiddag was mijn jongste dochter (8 jaar) wel wat moe en zijn we dus wat gaan sleeën.

We hebben stille hoop dat mijn jongste dochter er binnen 2 jaar ook zo tegenaan gaat kijken.

Tot die tijd doen we het iets rustiger aan en wordt er soms dus tijd vrijgemaakt voor andere activiteiten…..maar eigenlijk wel altijd samen.