Hinderlijke popups

• Janneke

Bah, ik zie 'm ook, die stomme popup. Gelukkig valt ie niet over welke tekst dan ook heen, en staat ie onder een bericht, maar dan nog, het blijft storend.

• Janneke

Nou, die adblock plus werkt niet. In zoverre, het vakje waar eerst nog een advertentie stond, staat er nog steeds, alleen is het nu een wit vlak met de tekst “een extensie van derden heeft de toegang tot deze webpagina geblokkeerd”.

Kortom de advertentie zelf is dan wel niet meer zichtbaar, maar het vlak nog wel… Weet iemand hier een oplossing voor? (ik werk met Chrome)

• Marinus

Ghostery

• Janneke

Aha, ik zie dat opnieuw opstarten na installatie adblock plus ook werkt… nu zijn de pop-ups nl. wel weg.

• kootje

En dat ben ik helemaal met je eens Marinus. ik vind het ook behoorlijk irritant.

• kootje

@ Rob. En welke “levendige” forums bezoek jij dan? Is het trouwens geen idee om zelf een facebook pagina op te starten?

• Rob

Inmiddels ben ik ze ook op andere pagina's tegengekomen.

Email aan webmaster heeft nog geen resultaat opgeleverd.

Ik zie maar een oplossing: Boycotten

• sylv

ik zie ze vandaag ook weer!

bij langere draadjes schuift hij mee naar boven. bij weinig draadjes dan kan niets meer lezen!

• ronaldski

Popups zijn inderdaad irritant vervelend. Gelukkig ben ik in staat om bij het turen naar een scherm mijn “blinde vlekken” te sturen. Gekoppeld aan een vooringenomen gebrek aan interesse voor zaken die ongevraagd up-poppen lukt het mij redelijk om de boodschappen te negeren. Ik zie ze domweg niet of beter gezegd, ik zie ze wel maar de boodschap dringt niet door.

Neemt niet weg dat deze google-ads uitermate irritant zijn. Vooral als ze over nuttige informatie vallen en je ze niet kan wegklikken zoals bij veel ads. Maar google verdient aan het plaatsen van deze ads en aan het doorklikken op deze ads. Dus als we geen van allen doorklikken, dan hoop ik dat de adverteerders op basis van gemeten response de conclusie trekken dat op deze wijze advertren geen zin heeft.

• Bert Martens

Zaken die je (al dan niet gewenst) min of meer worden opgelegd storen mij in hoge mate.

Daarom heb ik ook geen Apple producten. Ik wil een keuze hebben in wat ik wel en niet wens en hoe ik het op mijn manier het meest handig vind.

Helaas beschik ik niet over de flexibele “blinde vlekken” van Ronaldski en vind daarom http://adblockplus.org/nl/chrome een prettig instrument om deze popups uit te schakelen. Ook dan krijgt de adverteerder geen reactie van mij, simpelweg omdat ik de hele advertentie niet zie.

En adblock werkt op nagenoeg alle sites die je opent.

Just my two cents