Wij gingen vroeger altijd op wintersport naar Ellmau. Ik was 6 toen we de eerste keer gingen. Mijn ouders deden ons op skiles, zelf gingen ze overdag langlaufen. Tussen de middag gingen we met het klasje en de juf ergens lunchen, dus we kwamen pas aan het eind van de middag weer thuis, mijn ouders konden dus de hele dag op pad zonder zich zorgen te maken.
Een weekendje Winterberg om het eens uit te proberen, is natuurlijk geen slecht idee. Maar waarom daarna niet gewoon lekker naar Ellmau. Wij hadden destijds nog les in het dorp op de piste onder het kapelletje, maar tegenwoordig hebben ze geloof ik les op de Hartkaiser. Dus je kan zelf vanaf daar heus wel wat tochtjes maken, en de eerste dagen rond lunchtijd terugkeren om te kijken hoe het met de kids gaat. Gaat het goed en hebben ze genoeg energie om 's middags nog verder te lessen, dan kun je na een paar dagen wat langere tochten maken en pas aan het eind van de middag terugkeren.
Maar ja, zoals je gelezen hebt, de meningen verschillen nogal, de keuze is uiteindelijk aan jou.