Hoi Danny,
De skies die jij hebt zijn inderdaad verouderd. Wat het nadeel van de Atomic ski die jij hebt is dat er geen houten kern in zit die zijn stugheid en veerkracht houdt.
Ook is de techniek in de tijd sterk vernieuwd. De skies zijn breder geworden, hebben andere radius, materiaalgebuik en bijvoorbeeld de rocker in de tip van de ski dat sommige skies hebben zijn zo een aantal dingen die wendbaarheid en gebruiksgemak hebben vergroot.
Bij de skischoenen zou ik me niet zo druk maken. Over het algemeen blijven deze wel goed. Als ze echt oud zijn kunnen de weekmakers in het kunststof minder worden waardoor het kunststof kan gaan breken omdat ze minder elastisch zijn.
Nieuwe skischoenen hebben Snallen die vaak voorzien zijn van micro instelling, een beter pasvorm en gaat het scheendeel naar voren i.p.v. bij de comfortabele schoenen van toen die een centraal instap of achterinstap hadden. Als de schoen goed zit zonder klachten zou ik eerst in skies investeren.
P.s. ik ben geen verkoper van wintersport artikelen maar wel iemand die met passie skied en snowboard en de ontwikkelingen volgt.
Veel plezier alvast.