Oudere ski's nog bruikbaar?

• Daantje1974

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels 38 en heb al de nodige jaren niet meer geskied. Dit vooral doordat ik in 2003 een relatie kreeg met iemand die er niets om gaf en we ook al vrij snel kinderen hadden. Nu is 1.5 jaar geleden mijn relatie op de klippen gelopen en ben ik alleen achtergebleven. Excuses voor de achtergrondinfo maar ik zit er dus aan te denken dit jaar voor het eerst in 9 jaar weer te gaan skieen deze winter, alleen of met anderen dat weet ik nog niet.

Nou ben ik in het bezit van een paar Atomic 9.20 allround ski's en een paar Salomon sport skischoenen die dus ook al de nodige jaren oud zijn maar dus ook weinig gebruikt en in nog behoorlijk goede staat zijn. Mijn vraag gaat met name over de ski's. Zijn deze nog bruikbaar? En dan heb ik het vooral over het materiaal. Verouderd dit of blijft dit bruikbaar? Dit alles uiteraard na een goed slijp- en wasbeurt.

Aangezien ik vroeger ook zowat het hele jaar rond op dit prikbord zat waren jullie de eerste die me te binnen schoten om mijn vraag aan te stellen.

Alvast bedankt voor jullie input!

Groeten,

Danny

• Marinus

Kunststof veroudert alleen onder invloed van UV licht en in mindere maten ozon. Dat zal dus het probleem niet zijn.

Atomics staan bekend om een kunststof core die na jaren gebruik snel slapper wordt. Jouw ski's zijn dus eigenlijk maar een paar seizoenen gebruikt, dus da's het probleem ook niet.

Ik zou zeggen, gewoon gaan. Mochten ze niet bevallen, huur je ter plekke andere.

Veel plezier,

Marinus

• skiester

mwa, proberen kan natuurlijk altijd, maar nieuwe ski's skien zo ongelofelijk veel makkelijker en lekkerder. Skibaar zijn ze zeker maar de vraag is hoe fijn. Maar wat Marinus zegt, je kunt altijd nog huren. Let ook op je schoenen, na het krijgen van kinderen zijn bij veel vrouwen de voeten een maatje groter!

• Marinus

skiester Schreef:

——————————————————-

> Let ook op je schoenen, na het krijgen

> van kinderen zijn bij veel vrouwen de voeten een

> maatje groter!

Danny?

• skiester

Danny? Verklaar je nader?

• Marinus

Mannennaam, voeten, zwangerschap…

• skiester

Ah, Dat had ik nog niet gelezen: ik las Daantje, en de Daantjes die ik ken zijn allemaal vrouwen!

• Daantje1974

Tja Skiester,

LOL

• Daantje1974

Sorry Skiester, deze niet. Daan of Daantje is al jarenlang mijn bijnaam op de zaak dus ja. De laatste keer dat ik het gecheckt heb was ik in ieder geval nog een jongetje (:P)

• Daantje1974

Dank je Marinus,

Ik heb mijn materiaal inmiddels van zolder gehaald en het ziet er nog prima uit en belangrijker, voelt ook nog prima aan. Alleen die schoenen , al jaren niet meer gedragen en ondank het feit dat niet ik maar mijn ex zwanger is geweest is het toch wel weer effe wennen. Zit niet echt geweldig maar dat is weer een kwestie van wennen lijkt me. Ik herinner dat ze net zo vervelend zaten toen ik ze net kocht. Na een paar keer (thuis) dragen zaten ze prima..