binnenschoen

• Henk

Tja, Nederlands is niet zo eenvoudig…. Gevoelsmatig kies ik voor ten maar misschien omdat het een uitdrukking is waarbij oude naamvalsvormen nog steeds van toepassing zijn…… is het inderdaad te… maar goed, heeft weinig met skiën te maken, dit kan eindeloos doorgaan…. neemt niet weg dat het wel aardige discussie is……

• n

Ja, en wat dacht je van kunnen en kennen die vaak worden verwisseld, en als en dan en……..

Zou interessant zijn eens te kijken hoe dat komt, ondanks de vele jaren onderwijs die iedereen krijgt (3 tot min.16 jr)

Bekend is wel dat het vermogen tot het leren van taalvaardigheden tot het 6e jaar op z'n top is. Iets van een extra vermogen in de hersenen die bij het ouder worden steeds minder wordt. Dus je zou in theorie kunnen zeggen dat het daar al mis is gegaan.

Volgens mij klopt dat wel, velen zullen herinneringen hebben aan hun jonge kinderen in het buitenland die binnen een paar dagen de taal van een buitenlands kind oppikken. En bij het begin van de comm. TV pikte ze de engelse woorden makkelijk op en konden door de combi taal en beeld ook de betekenis prima koppelen.

He, echte ot tot de gasten die deze week naar de sneeuw zijn weer terug zijn.;)

nina

• Janneke

Nu we toch bezig zijn, wat ik ook vreselijk vind is: één iemand.

Iemand is per definitieve enkelvoud, 1 persoon, 2 iemanden bestaat niet. Dus één iemand is compleet overbodig.

Het is waarschijnlijk begonnen als straattaal, maar tegenwoordig hoor je het overal (ik zeg het zelf ook wel eens per ongeluk, zó vaak hoor je het om je heen), zelfs op tv bij nieuwslezers of presentatoren die in mijn ogen beter zouden moeten weten…

• remco

Bedankt voor de info helaas dit jaar geen wintersport meer in het vooruitzicht .Ga voor sinterklaas maar nieuwe schoenen vragen

• Ewald

Even een Nederlands vraagje: Wat kosten dit soort schoenene ongeveer?