binnenschoen

• remco

Hoi ik wil weten of er iemand ervaring heeft met een binnenschoen die op maat word gemaakt doormiddel van 2 componenten schuim .

Kan het in elke ski schoen ,kom je nog wel goed in de schoen ,koude voeten ,zweet voeten ?

Zit er aan te denken om zoiets toe te passen in me huidige schoenen aangezien ik bij me rechter schoen te veel speling heb op me hak .Hoe strak ik me schoen ook doe er blijft speling

Ski op de Technica rival xhf hoop dat jullie me kunnen helpen

Groeten Remco

• Marinus

Ga naar een goede bootfitter (MK in Bilthoven b.v.) die kijkt naar het hele plaatje, heeft veel (soorten) schoenen staan, kan e.e.a. aan de schoen aanpassen en desnoods een gefoamde binnenschoen leveren.

In mijn geval was dat niet nodig en kon ik verder met een standaardschoen (wel goed aangemeten).

Marinus

• ronaldski

Vers van de pers. Ik ben vanmorgen naar MK-skiservice in Bilthoven geweest en heb mij een paar Dalbello skischoenen met geschuimde Bootdog binnenschoenen laten aanmeten. Vanwege een probleem met mijn scheenbeen heb ik ook een geschuimde tong in de schoen.

Het proces start met het naar je voet vormen van een zooltje. Dat is niet voor iedereen nodig, maar ik zou het wel aanraden. Onder het zooltje komt een rubberen wig (hiermee verdwijnt alle speling in de hak). Het geheel wordt op maat geschuurd. Daarna ga je met de binnenschoenen in de buitenschalen en wordt er 2-componenten schuim in de binnenschoengespoten. Om ruimte voor je tenen te houden, worden voor het schuimen teenstukken om je tenen geschoven. Na het uitharden van het schuim, worden de originele tongen vervanggen door schuimbare tongen. Ook deze worden opgeschuimd.

Vooraf was aangegeven dat het bij elkaar een uur zou duren, maar in werkelijkheid moet je er minstens 1,5 uur voor uit trekken. Maar als Menno Koelewijn op zijn praatstoel zit, duurt het minstens 3 uur, zoals bij mij vandaag. Al met al heel gezellig en, wat het belangrijkste is, met veel vakmanschap.

Ik heb nog nooit op maat gemaakte schoenen gehad, maar zoals de Dalbello schoenen en de Bootdog schuimschoenen nu al aanvoelen, heb ik het grootste vertrouwen dat ik nu een paar schoenen heb met uitstekende pasvorm zonder de problemen die ik de laatste tijd had en waarmee ik prima mijn ski's kan besturen. Voor mijn ervaringen zal je nog een paar weken moeten wachten. Maar ik heb er nu al goed vertrouwen in.

Roanldski.

@Skiester: Je moet de groeten van Menno hebben.

• Janneke

Zie de tips van Marinus en Ronaldski.

Kan ik verder nog maar één ding aan toevoegen: “me” is geen bezittelijk voornaamwoord. Dus een volgende keer graag “mijn schoenen” en niet “me schoenen”… (:D

• Henk

Of m'n net als m'n opa van Annie MG

• Janneke

Da's ook goed, m'n voor mijn, is net als da's voor dat is. Maar alsjeblieft, geen “me”, dat hoor ik overal om me - ja, hier wel “me” - heen, ik word er gek van! :S

• Henk

Ook het gebruik van de en het is soms tenenkrommend

• skiester

mag jij het zeggen: de idee of het idee!?

• Henk

OK, ik vind ten alle tijden dat het “het idee” zou moeten zijn, althans “de idee” klinkt niet goed in mijn oren maarrrrr…..

Volgens Bartje kan het beiden heeft het een iets andere betekenis al vind ik het ver gezocht. De idee wordt vooral gebruikt als filosofische term, of als synoniem voor denkbeeld: ‘De idee van God als Schepper is al eeuwen oud’, ‘Veel relaties zijn onvolmaakt, maar daarachter schuilt de idee van liefde’, ‘De idee van de maakbare samenleving wordt door velen omarmd.’

Het idee betekent onder andere ‘opvatting’ of ‘mening’. Deze betekenis heeft idee in de praktijk meestal: ‘Het was een goed idee om dit jaar naar Spanje te gaan’, ‘Dat idee van haar is briljant’, ‘Het idee achter de WIA is dat iedereen kan werken.’

Met “het idee” zit je volgens mij altijd goed.

• Snowy

Henk Schreef:

——————————————————-

> OK, ik vind ten alle tijden dat het “het idee” zou

> moeten zijn, althans “de idee” klinkt niet goed in

> mijn oren maarrrrr…..

>

Tja, en als je dit typt komt er weer zo'n behendig type die je er fijntjes op wijst dat het “te allen tijde” is… (:D