Een overzicht van de nieuw geplaatste/ vervangen liften in Val Thorens, Meribel, Courchevel, Valmorel, Les Arcs, La Plagne staat op: nieuw winter 2011-2012
En nu maar hopen dat de webmaster mijn vorige bericht zonder de link verwijdert.
Een overzicht van de nieuw geplaatste/ vervangen liften in Val Thorens, Meribel, Courchevel, Valmorel, Les Arcs, La Plagne staat op: nieuw winter 2011-2012
En nu maar hopen dat de webmaster mijn vorige bericht zonder de link verwijdert.
Zeker leuke berichten, aangezien wij elk jaar naar La Plagne gaan zijn we altijd benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen.
Op onderstaande site wordt specifiek voor La Plagne het nieuws bijgehouden met foto's. Voor diegenen die niet zo thuis zijn in het frans worden ze gelukkig ook vertaald naar het Engels. Hier gaat helaas wel een tijdje overheen.
http://www.perso-laplagne.fr/index.html
Bedankt weer voor je update.
We hadden afgelopen winter al gezien dat men ging beginnen met de bouw van de funitel de Thorens. We dachten eigenlijk dat deze de lift Portrette zou vervangen en vonden het eigenlijk een beetje onnodige vervanging. Maar nu zien we dat de funitel een nieuwe top bereikbaar maakt. Volgens mij wordt de nieuwe afdaling Asters wel een hele fijne. Een nadeel is wel dat deze afdaling aansluit op de piste Genepi. Deze piste behoorde tot een van mijn favorieten omdat deze altijd zo lekker stil en verlaten was. Vaak waren we de enigen op deze piste omdat de meeste mensen de Moraine afdaling nemen.
Maar zoals een bekend bezoeker van de 3V als eens heeft gezegd : ‘Elk voordeel hep zijn nadeel’
Ik zag ook dat het onderste deel van de Beranger opnieuw gemodelleerd is. Ik hoop niet dat dit stukje nu een echte racebaan is geworden. Ik vond het juist wel leuk als er op het smalle stukje wat buckels onstonden. Dat was net even iets uitdagender
Dank je voor de update Kootje. Ik was al erg benieuwd waar de “nieuwe Mont Blanc lift”zou uitkomen en wat ze dan met de zwarte piste zouden gaan doen.
Zo te zien heb je nog mooi weer, beter waarschijnlijk dan dat wij van de zomer hadden. Toen stond er een sneeuwpop op de Col de la Chal.
Jean / www.chezrobert.org
Was inderdaad schitterend weer. Maar vandaag is het mis. Op 1800 meter vanmiddag natte sneeuw en regen. Morgenochtend zullen we zien tot waar de sneeuwgrens ligt. Afgelopen nachten heeft het aardiog gevroren. Wij hebben de eerste 2 weken van augustus ook in Artc gezeten. De 1e week met de kleinkinderen, in het begin niet echt lekker maar later in de week beter.
Had het gisteren nog over je, jammer dat je er niet bent, koffie leuten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?