Ik was niet aan het shoppen, ik was op zoek naar een speld in een hooiberg, nl. die ene accommodatie die nog plek had.
Ik stuur normaliter nooit 40 aanvragen omdat ik normaliter niet in de vakantieperiode op wintersport ga, maar als je weet dat bijna alles al vol zit, en je krijgt het ene negatieve antwoord na het andere, dan moet je op een gegeven moment wel.
Ik heb zorgvuldig op internet gezocht, en alleen aanvragen verstuurd naar adressen die me serieus interesseerden, in de hoop dat er iemand nog een plekje vrij zou hebben.
Elke aanvraag was persoonlijk gericht aan de familienaam (op de website opgezocht) met de vraag of er voor die periode nog plek was. Van de 40 aanvragen heb ik maar 11 reacties gekregen, de rest heeft niet eens gereageerd. 2 hadden sowieso geen plek meer, 3 alleen in een andere periode, en van de 6 die nog wel plek hadden heb ik er 5 vriendelijk bedankt en laten weten dat ik iets anders heb geboekt, en 1 heb ik dus geboekt.
En al die adressen heb ik in een database bewaard, voor evt. een volgende vakantie. Ik bewaar ze in een lijst, en geef ze mijn eigen beoordeling op basis van land, skigebied, plaats, ligging, prijs, etc. Zo kan ik een volgende keer snel een keuze maken waar ik heen wil.