Ooit is mijn vrouw in Sölden aangeskied met als gevolg ernstig letsel. De veroorzaker, een Roemeen die in Duistland woonde, wilde niet zijn NAW-gegevens vertellen omdat hij niet was verzekerd. Hij is door de politie van Sölden aangehouden. Uiteindelijk is het een rechtszaak geworden. Het heeft in totaal 4 jaar geduurd voordat de man schuldig is bevonden. Dat was zo vervelend dat mijn vrouw het bijltje er bij neer wilde gooien. Door vol te houden hebben we er uiteindelijk smartegeld aan over gehouden, maar leuk was het niet. Alle overige kosten waren al gedekt door de verzekering. Al die tijd werden we bijgestaan door de juridische afdeling van de ANWB (dat was toen nog). We hoefden echter nooit te verschijnen in Oostenrijk. Alles werd daar afgehandeld en af en toe verscheen de dorpsagent aan onze deur om een proces verbaal op te maken dat na vertaling naar Oostenrijk werd gestuurd. Heel knullig allemaal maar kennelijk werkte het wel.
De belangrijkste reden dat het zo lang heeft geduurd was dat de man iedere keer met nieuwe beschuldigingen en getuigen op de proppen kwam. Uiteindelijk hebben we ons gelijk gehaald doordat ik direct na het ongeluk een paar foto's van de situatie heb gemaakt. Sinds die tijd heb ik altijd een eenvoudige camera bij mij.