Zwitserland uit de gratie?

• Snowy

Ik ben gisterenavond teruggekomen van mijn zomervakantie in Zwitserland en ik kan het alleen maar bevestigen: Zwitserland is bijna onbetaalbaar geworden voor de gemiddelde vakantieganger.

Een paar voorbeelden:

- ijsje van één bolletje: sfr 3 tot 3,50, twee bolletjes sfr 6

- drankje op een terrasje (in diverse plaatsen uitgeprobeerd): rond sfr 5

- retourtje met de gondel de berg op: gemiddeld zo'n sfr 20-25 p.p.

- pizza in een simpel restaurantje: sfr 20

- een zakje gesneden groente van 2 ons sfr 7,50 (!)

- zak chips sfr 3,75

Het zijn zomaar een paar bedragen, gebaseerd op ervaringen in diverse grote (Bern. Luzern) en kleine plaatsen. Ook in niet-toeristische “gaten” waren de prijzen amper lager (kostte het drankje “maar” sfr 4,50).

Overigens wel een geweldige vakantie gehad: 2 weken stralend weer met temperaturen boven 30 graden. Vrijdag een geweldige föhnwind gehad (70-100 kmh bij 34 graden). Zaterdag… 10-12 graden en sneeuw boven 1600 meter! Gisterenochtend was het weer zonnig en had ik uitzicht op de prachtige besneeuwde bergen. Voor mij letterlijk de afsluiting van de zomer!

• Bert Martens

Het is dat we al geboekt hebben in Fiesch. Misschien dat we anders toch voor een wintersportvakantie in een ander land gekozen zouden hebben.

Met zulke prijzen denk ik dat de aprèsski minder uitbundig worden en dat we beduidend minder restaurantjes van binnen zien.

Maar ondanks de hoge prijzen denk ik niet dat we minder plezier zullen hebben.

• kootje

En jij wil niet op de Wie zit waar lijst?????:(

Eten is op sommige plekken is inderdaad duur. Op ons tripje naar Martigny hebben wij maar voor een keer gekozen voor zo'n tent langs de weg. Was nog € 16,00 de man maar in ieder geval wel lekker en beter dan € 96,– voor eten in het enige restaurant dat in ons overnachtingsdorp open was.

Na een overnachting en een dagje Martigny (museum) en dan nog geen eens benzine waren we al door sw.fr. 300,00 heen.

• Bert Martens

Sorry Kootje totaal niet bij stil gestaan.

Je mag me op de lijst zetten.

We zitten met twee gezinnen van 31-12-2011 t/m 7-01-2012 naar Fiesch/Eggishorn Zwitserland.

Ik wil proberen dit jaar mijn pols wel heel te houden.

• kootje

Ik wil proberen dit jaar mijn pols wel heel te houden.

Goed plan.

• Janneke

Uit de gratie of niet… ik ga dit weekend maar weer eens lekker kaasfonduen, echt weer voor! ;-)

• kootje

Ook dat is een goed plan. Op een idee gebracht.

• skiester

tis hier al weken mooi weer… echnie dat ik nu ga kaasfonduen!

• Marinus

Jij boft dat je daar zit. Hiero een en al drama:(

• skiester

ach nu kan ik jullie de ogen nog uitsteken.. binnenkort is dat ook weer voorbij.. #weer terug naart zonnetje gaat..