Hallo,
Al een weekje niet meer op dit forum geweest, daardoor had ik dit even gemist. Kootje gaf al aan dat wij een chalet in Vallandry hebben.
Verder heeft Kootje zoals altijd al heel veel goede informatie gegeven. Kootje, jij bent heel goed op de hoogte van alles in het gebied, misschien kan ik je inhuren als pr dame voor ons chalet. Ik heb ook zeer genoten van de winter/zomer foto's die je hebt geplaatst.
Nog even wat aanvullende informatie, er gaat vanuit een Vallandry een bus naar Landry en van daaruit kun je met de bus naar Bourg St Maurice. Wij vinden zelf Vallandry een heel gezellig dorp, net zoals Kootje al aangeeft dat zij bevooroordeeld is over Arc 1800 ben ik dat misschien wel over Vallandry. Wij vinden het wat meer charme hebben dan Arc 1600/1800/2000. Wandelen is inderdaad prima te doen, ook naar Arc 1800 of naar Plan Peisey. Verder kun je met de gratis bus naar Plan Peisey, Peisey en naar Nancroix, waar het nationale park La Vanoise begint, waar je geweldig kunt langlaufen, sneeuwschoenwandelen of gewoon wandelen. Wij hebben dus een chalet op het park Chalets de Vallandry. Ons huis is voor jullie wat te klein (2 slaapkamers) maar er staan ook grotere huizen.
Van het apparatementen complex L'oree de Chimes hoor ik nog wel eens als je ergens achteraan in een van de gebouwen zit dat je veel trappen hebt en een behoorlijk stuk moet lopen naar het dorp (van horen zegggen dus), het moet wel een heel mooi complex zijn.
Arc 1900 is inderdaad misschien ook wel leuk voor opa/oma en kids. Als wij er ‘s winters zijn voor een kopje koffie (je skiet zo het dorp in) dan lopen er altijd wel veel ouders/grootouders met kleine kinderen. Zoals Kootje al aangaf kun je met de Vallandry lift omhoog en bij de Poudreuse lekker een kopje koffie drinken (met bosbessentaart) met uitzicht op de pistes. Vanuit de Grizzly lift die begint bij L’oree des Chimes kun je sinds afgelopen seizoen ook naar een klein restaurantje, ligt net boven het eindpunt van de lift, hier heb je erg mooi uitzicht op de bergen (kant van La Plagne), ik ben er zelf nog niet geweest, maar hoor er wel goede dingen over.
Mocht je nog wat willen weten over Vallandry dan hoor ik het graag.
Jeannet
www.chezrobert.org