Vallandry tav Kootje

• lindi

Wij zijn afgelopen winter in 1950 geweest! Is super voor kinderen. Wij zijn een jong stel zonder kinderen maar hebben het er heerlijk gehad en hebben vanuit 1950 heel het gebied verkend! En idd zoals je zegt skibus enzo lekker in de buurt. In 1950 wordt van alles voor kinderen georganiseerd en ze kunnen lekker sleeen in het dorp. En je kan zo vanuit je acco de piste op!

• kootje

Ben ik ook benieuwd naar. Ik vind de prijs van 250 pp niet duur, maar wanneer is dat???

Ik zou ook de site van Lamy in de gaten houden. Die verhuurt appartementen van particulieren en die zijn over het algemeen goedkoper dan van de grote organisaties. Zij verhuren nl. de appartementen van de St. Bernard en de Iseran. Zowel kleine als grote.

En wat de bussen betreft die rijden overal. Als wij een wandeling achter de rug hebben bv Arc - Vallandry vise versa pakken we ook wel eens de bus om terug te komen bij het appartement. Busverbinding in de Arcen is het probleem niet. Speelplekken voor de kinderen trouwens ook niet.

Vergeet niet om bij het Sticky Vakantieonderkomens te kijken.

Succes met de zoekerij.

PS. B.v.

http://www.skiline.co.uk/les_alpages_du_chantel_9_persons_superior_a6867.asp?CurrentPage=2

Prijs onbekend.

Als ik jou was stuurde ik gewoon eens wat mailtjes naar de immobilliers van les Arcs te vinden op de site.

Je weet maar nooit.

Niet geschoten is altijd mis.

• Jean

Hallo,

Al een weekje niet meer op dit forum geweest, daardoor had ik dit even gemist. Kootje gaf al aan dat wij een chalet in Vallandry hebben.

Verder heeft Kootje zoals altijd al heel veel goede informatie gegeven. Kootje, jij bent heel goed op de hoogte van alles in het gebied, misschien kan ik je inhuren als pr dame voor ons chalet. Ik heb ook zeer genoten van de winter/zomer foto's die je hebt geplaatst.

Nog even wat aanvullende informatie, er gaat vanuit een Vallandry een bus naar Landry en van daaruit kun je met de bus naar Bourg St Maurice. Wij vinden zelf Vallandry een heel gezellig dorp, net zoals Kootje al aangeeft dat zij bevooroordeeld is over Arc 1800 ben ik dat misschien wel over Vallandry. Wij vinden het wat meer charme hebben dan Arc 1600/1800/2000. Wandelen is inderdaad prima te doen, ook naar Arc 1800 of naar Plan Peisey. Verder kun je met de gratis bus naar Plan Peisey, Peisey en naar Nancroix, waar het nationale park La Vanoise begint, waar je geweldig kunt langlaufen, sneeuwschoenwandelen of gewoon wandelen. Wij hebben dus een chalet op het park Chalets de Vallandry. Ons huis is voor jullie wat te klein (2 slaapkamers) maar er staan ook grotere huizen.

Van het apparatementen complex L'oree de Chimes hoor ik nog wel eens als je ergens achteraan in een van de gebouwen zit dat je veel trappen hebt en een behoorlijk stuk moet lopen naar het dorp (van horen zegggen dus), het moet wel een heel mooi complex zijn.

Arc 1900 is inderdaad misschien ook wel leuk voor opa/oma en kids. Als wij er ‘s winters zijn voor een kopje koffie (je skiet zo het dorp in) dan lopen er altijd wel veel ouders/grootouders met kleine kinderen. Zoals Kootje al aangaf kun je met de Vallandry lift omhoog en bij de Poudreuse lekker een kopje koffie drinken (met bosbessentaart) met uitzicht op de pistes. Vanuit de Grizzly lift die begint bij L’oree des Chimes kun je sinds afgelopen seizoen ook naar een klein restaurantje, ligt net boven het eindpunt van de lift, hier heb je erg mooi uitzicht op de bergen (kant van La Plagne), ik ben er zelf nog niet geweest, maar hoor er wel goede dingen over.

Mocht je nog wat willen weten over Vallandry dan hoor ik het graag.

Jeannet

www.chezrobert.org

• kootje

Jeannet, weet jij misschien om de hoeveel tijd die bus tussen Bourg St. Maurice en Landry gaat. En de bus tussen Vallandry en Landry?

Wat jij bedoeld met “waar het park de la Vanoise begint”, hebben wij het over het dal van Rosuel. Ik vind dat een van de mooiste stukjes zowel in de winter als de zomer.

• jvmaris

wat fijn dat jullie zo goed meedenken…

heel erg fijn.

ik heb nu ook nog een chateltje gevonden halverwege de berg naar arc1600 bij het “tussenstation” van de funitel.

lijkt me op zich ook leuk, in de middle of nowhere en de funitel instap plaats op 150 meter…

het enige wat ik me dan afvraag is of je de auto ergens kunt parkeren in arc 1600

in bourg st maurice is ook een bijna nieuw MGM complex maar dat ligt 10 minuten van het centrum, vlgs mij niet zo handig met boardjes om dat stuk dan helemaal te wandelen…

hahaha…wat een problemen, heb nog niet eens de zomervakantie geboekt maar tja, haha

gr jacqie

• Jean

Hoe vaak de bus naar Landry/Bourg gaat weet ik niet precies. Wij hebben net zolderopruiming gehouden en allerlei oud folder materiaal weggedaan. Volgens mij gaat deze bus niet zo vaak. Op de site van Peisey Vallandry staan wel enkele tijden van de navette naar Landry en Bourg maar dat is van de laatste week van het seizoen dus of dat in het echte winterseizoen vaker is dat weet ik niet. Wij gaan zelf eigenlijk altijd met de auto als we naar Bourg gaan.

Van de zomer zal ik weer even allerlei foldermateriaal ed gaan verzamelen.

Zo wil ik zelf van de zomer nog eens vanuit Vallandry naar Landry lopen en dan niet via de weg maar binnen door, en dan terug met de bus, want zo goed is mijn conditie nou ook nog weer niet om ook nog terug te lopen omhoog.

's Winters zijn wij nog niet zo vaak in Rosuel geweest omdat we dan toch vaker op de skies staan, weleens gewandeld met sneeuwschoenen, wat erg leuk was. Zomers komen we er wel om te wandelen. En net voor Rosuel bij Pont Baudin gaat mijn dochter altijd naar Le Fer et Cheval om paard te rijden en zij gaan ook met de paarden daar wel heen.

Ook leuk zo'n huisje in de middel of nowwhere zeker als je de instapplaats wel dichtbij hebt. Ik weet alleen niet of je dan wel altijd terug kunt skien naar je huis of dat je met de funiculair terug moet. Wij hebben namelijk al twee keer in Arc 1600 gestaan met het idee om tot aan dit middenstation te skien maar dat dit afgesloten was. In Arc 1600 zijn wel parkeerplaatsen ik weet niet of je hiervoor moet betalen.

Jeannet

• kootje

Er zijn er 2.

Le Grand Coeur en Le Coeur d'Or.

Welke bedoel je?

De eerste ligt redelijk dicht bij de Funitel. De 2e is inderdaad wat verder lopen maar die heeft heeft het voordeel dat je dicht bij de supermarkten zit.

• kootje

Parkeren in 1600 is gratis. En die huisjes liggen daar wel leuk. Als je wandelt van Chantel (1800) naar 1600 kom je er boven langs ook de verbindingspiste van 1800 naar 1600 komt hier langs, maar iets lager liggen ook nog wat huisjes.

Naar het middenstation van de Funiculair skien is ook niet altijd mogelijk, zeker afgelopen winter niet.

Wat die busverbinding betreft tussen Landry en Bourg heb ik het idee dat hij niet zo vaak rijdt.

maar ben heel benieuwd naar de bevindingen van Jeannet.

Je ziet het; je vraagt maar.

• jvmaris

ik bedoelde idd le coeur dor….

als ik bij de dienstregeling van de funitel kijk zie ik de ene keer een M staan en dan een G is dat niet hetzelfde?

als we niet naar beneden kunnen skienen hebben we een half uur om tussen de middag te eten haha

ken je toevallig chalet deux Tetes I?die heb ik nu namelijk op het oog…

vallandry valt voor ons voor komend jaar af, wellicht dat we daar volgend jaar dan heen gaan als we met alleen skiers /boarders gaan….

groetjes!

• kootje

Ik ken het chalet niet, maar ben zo vrij geweest om even te googlen. Het ziet er prachtig uit, maar hou er rekening mee dat je helemaal buiten het dorp Arc1600 zit. Hoe zit dat met boodsachappen halen? Je zult waarschijnlijk naar Bourg moeten of Arc 1600 om boodschappen te doen. Dat hoeft geen probleem te zijn omdat je dicht bij de funi zit, maar wel iets om rekening mee te houden. Wanneer je een auto hebt is het geen bezwaar om naar Bourg te rijden. Wij halen onze boodschappen voor het grootste gedeelte ook in de Super U.

Verder weet je het maar nooit, vorig jaar heb ik skileraren zelfs naar Bourg zien skiën.

De G betekent Les Granges en M = Montrigon, dan stopt de funi daar op verzoek.

Ben heel benieuwd wat het gaat worden.

PS. Je auto zul je toch wel kunnen parkeren bij dat Chalet? Volgens mij geen optie om je auto helemaal in Arc 1600 te parkeren.

Langs de weg bij het middenstation kun je ook de auto parkeren.