Vallandry tav Kootje

• jvmaris

Beste Kootje,

Vallandry blijft bij ons toch wel heel erg kriebelen maar tja, we zijn niet alleen met skiers/snowboarders maar ook met opa en oma en de kids…

ik zie bij vallandry op de sites diverse busverbindingen staan…weet jij zo of dit ook naar een van de arc dorpjes gaat?

en is het anders te doen om met de bus naar bourg st maurice te gaan en vanuit daar met de lift naar arc 1600???

ik lees het graag!

gr. jacqueline

• kootje

Vanuit Vallandry gaat geen bus naar Arc 1800 enz. Wel is het mogelijk om via het secourspad naar Arc 1800 te lopen. Het is een wandeling van ongeveer 20 minuten. Het is tegenwoordig een geasfalteerd pad met afgesloten hekken, maar wandelaars kunnen er langs. Het wordt gebruikt door brandweer politie ed. Vanaf het punt waar de weg eindigd in Arc 1800 kun je verder met de gratis bussen naar Arc1600 - 1950 - 2000 of met de Funiculair naar Bourg St. Maurice. maar zijn opa en oma nog goed ter been dan kun je ook verder lopen naar Arc 1800.

Wat ook een leuke optie is, om met de Lonzagnelift, dat sta-liftje, naar beneden te gaan en dan de bus nemen naar Pont Baudin, waar je prachtig kunt wandelen. Overigens kunnen opa en oma ook met de Vallandrylift omhoog om heerlijk in het zonnetje te zitten bij la Poudreuse.

Onderaan een foto met de wandelkaart.

Of er een bus naar Landry gaat dan wel naar Bourg St, Maurice weet ik niet zeker. Ik heb wel eens een busje gezien met Landry - Bourg st. Maurice erop. Maar ik denk n iet dat die heel frequent gaat. Dan moet je ook nog een bus van Vallandry naar Landry hebben en daar heb ik helemaal geen idee van. Ik vind het wel een hele reis van Vallandry naar Bourg St. Maurice te gaan.

Misschien kan Jeannet van “chezrobert” ,die hier eens geprikt heeft, je verder informatie geven over een busverbindding naar Landry cq. Bourg St. Maurice.

Nog meer vragen?? Ik hoor het dan wel.

• jvmaris

hoi kootje,

Super dank je wel!

jahoor mijn pap en mam zijn nog goed ter been…kan ik de funitell ook een kinderwagen haha, mijn zus gaat ook mee met de baby (dan 1,5 jaar) en mijn neefje van 4 jaar.

volgens mij is alleen de lift die langs l'oree des cimes loopt niet bij de wandelpas inbegrepen? denk dat ze die dan apart kunnen kopen?

groetjes en heel erg bedankt voor je tips!

jacqie

• jvmaris

hoi kootje,

zou je dan eerder voor een app. in bourg saint maurice kiezen?

ben zo aan het twijfelen…

gr jacqie

• kootje

Ik zou eerder een appartement in Arc 1800 of 1600 kiezen. Dan blijft nog altijd de mogelijkheid om naar Vallandry te lopen. Ik ben natuurlijk wel bevooroordeeld. Vanuit 1600 en 1800 heb je ook de mogelijkheid om met de Funiculair naar Bourg te gaan. Naar mijn idee heb je de meeste mogelijkheden vanuit 1800 en 1600. Ik kijk nog even bij je vorige antwoord/vraag.

• kootje

De kinderwagen kan wel in de Funiculair (ik bedoel dus tussen 1600 en Bourg St. Maurice. In alle andere liften is dat niet mogelijk,

Ik geef even een opsomming van de liften die je met de wandelpas kunt nemen. Met de andere liften kun je niet als voetganger naar boven.

Volgens mij is dat ook niet persé noodzakelijk.

Vallandry :

Vallandrylift.

retourtje Vanoise Express.

de Lozagnelift is altijd gratis.

Arc1800:

Jardin Alpinlift

Transarc

Dat geeft je de mogelijkheid om in Arc 2000 met de

Arcabullelift naar beneden te gaan.

Daar kun je ook met de Varet (cabine) en de Aguille Rouge naar 3200 meter.

De Cabriolet tussen Arc1950 en 2000 is gratis.

Dit jaar was de wandelpas € 70,00, daar zat voor eerst het retourtje Vanoise Express bij een bezoek aan de ijsgrot en een afdaling met het sleetje op het Rodeo Park.

Nog even wat tips. Als het mogelijk is voor de kleine van je zus: de buggy en huur of koop een slee.

Dan kun je de kleine overal mee naar toe nemen. De slee en de buggy moet je bij de Transarc in het hokje achterlaten.

Men zal je daar adviseren om met de kleine halverwege even uit te stappen. om te kijken of de kleine het aan kan. Wij hadden met de kleinkinderen geen last.

Ik zou met zo'n 1.1/2 jarige niet helemaal naar de Aguille Rouge gaan, maar die van 4 zal het waarschijnlijk geweldig vinden.

Tussen alle Arcen rijdt een gratis bus. het middelpunt van de bussen ligt bij Arc1600 waar ook de Funiculair naar Bourg uitkomt.

En daar opa en oma nog goed ter been zijn is de verbinding tussen Vallandry en Arc1800 geen probleem.

Hoop dat je wat kunt met mijn antwoorden.

PS.

Wandelen in Arc

Deel 1

http://ski.startpagina.nl/prikbord/8312798/verslag-arc-deel-1-onveranderd-mooi-weer#msg-8312798

Deel 2

??? Ik kom niet in de reisverslagen.

http://ski.startpagina.nl/prikbord/8312979/verslag-les-arcs#msg-8312979

Gelukt.

Groeten Kootje.

• jvmaris

hoi kootje,

weer heel erg bedankt voor je antwoorden helemaal super.

het probleem bij arc 1800 en arc 1600 zijn de (betaalbare) appartementen…

nog een laatste vraag: is de weg van vallandry naar arc 1800 ook met een buggy of slee te doen (voor mijn zus en kleine)??

ik lees het weer graag van je!

gr jacqueline

• kootje

Ligt een beetje aan de toestand van de weg. Maar meestal wordt de weg na sneeuwval gelijk schoongemaakt. Afgelopen winter was hij geheel schoon. De winter ervoor was hij schoongeveegd met hier en daar wat achtergebleven stukken maar goed te doen met een buggy.

Weet je; de buggy heb je bij je en een slee is makkelijk te kopen ter plaatste

.

het probleem bij arc 1800 en arc 1600 zijn de (betaalbare) appartementen…

Is dat verschil met Vallandry dan zo groot??

• jvmaris

hoi kootje,

ja das niet normaal voor l'oree des cimes betalen we nu voor een 5-kamerappartement 250 euro pp

alleen de toeristenbelasting moeten we nu nog betalen.

ik kom zoiets niet tegen in arc 1600 en arc1800 of heb jij adressen met 4 x 2-persoonsslaapkamers in een appartement?

hahaha…lastige jacqie (:P)

• jvmaris

heb net eventjes met de achterban overlegd maar denk dat t arc1950 gaat worden!

dan hebben we de skibus en alles in de buurt en dat is natuurlijk ook wel fijn.

3km is denk ik toch al snel 45 minuten wandelen..

nu even wachten tot het te boeken is…

ben benieuwd hoe duur dat gaat worden.

gr jacqie