Frankrijk

• Bas

“6 personen in een auto” ??? Dat wordt geen fijne rit tenzij je een busje tot je beschikking hebt. Je hebt ook nog bagage.

Maar om een tip toe te voegen St. Martin de Belleville is onderaan de vallei van Les Menuires en Val Thorens ook een goede optie al vallen december en april qua sneeuwcondities niet mee. Maar is wel zelfde hoogte als La Tania en een erg vriendelijk dorpje.

• sameva

Iedereen hartelijke dank voor de reacties.Maar uiteindelijk wilde de familie toch weer naar Oostenrijk.Het was ook vooral mijn idee om naar Frankrijk te gaan.Maar na de tips van jullie heb ik toch zeer interessante plaatsen (Les Arc , La Plagne Soleil) gezien om alsnog een extra weekje te gaan skien met z'n 3-en.

Nu hebben we geboekt in Gaschurn / Silvretta Nova skigebied, een app pal naast de skilift.

• JW

Verstandig om toch een keertje in Frankrijk te gaan kijken.

Skiën in Frankrijk is volledig anders dan skiën in Oostenrijk.

Je moet het gewoon een keer proberen om te zien wat je leuker vindt

• sameva

Ja dat is ook zeker mijn bedoeling,om eens naar Frankrijk te gaan! Maarja we zijn met z'n 6en,dus moet je het allemaal eens zijn.Bijna had ik ze allemaal om,maar toch??? Het lijkt mij vooral leuk om wat langere tochten te maken.

Misschien ga ik toch nog met m'n schoonvader en oudste dochter een 2de keer skien komend jaar en dan word het zeker Frankrijk!!! Dus we zullen het wel zien komend jaar. Ikzelf ben erg benieuwd.

• Hessel

JW Schreef:

——————————————————-

> Skiën in Frankrijk is volledig anders dan skiën

> in Oostenrijk.

>

Afgezien van het feit dat “pflugfahren” in Frankrijk “chasse neige” heet, zijn er wat skiën betreft geen verschillen. :D

Hessel

• JW

Daar denk ik toch anders over. Wat een skiër het leukst vindt maakt hij zelf uit, smaken verschillen. Maar dat er qua skiën geen verschillen zijn betwijfel ik.

Zeker off piste heeft Frankrijk m.i. heel wat meer te bieden.

Ook voor het maken van steeds wisselende dagtochten hebben de grote Franse gebieden m.i. meer te bieden dan de Oostenrijkse.

Qua veelzijdigheid kun je grotere Oostenrijkse gebieden als Ischgl of Serfauss/Fiss toch ook moeilijk vergelijken met 3V of beter nog Espace Killy ?

Daarnaast bieden Franse gebieden in het algemeen veel meer mogelijkheden voor een verblijf aan de piste.

Zèlfs het aanduiden van de moeilijkheidsgraden is in Frankrijk gemiddeld wat “sportiever”, mede door de extra aanduiding “groen”.

En zo zijn er nog wel wat verschillen te bedenken :D

• Hessel

Maar voor het skiën maakt het allemaal geen verschil:

In Frankrijk ga je met teveel innenlage net zo op je bek als in Oostenrijk met teveel inclinaison :D

• JW

En de sneeuw heeft in beide landen meestal een witte kleur (:D

Er is ook geen enkel verschil tussen het skiën in Zoetermeer of in de Dolomieten.

Het is dan ook vreemd en onverklaarbaar dat ik, als ik mag kiezen, toch liever in de Dolomieten ski ;)

• Hessel

Als je puur naar het skiën kijkt is er idd geen verschil tussen zoetermeer en de dolomieten.

Maar ja, buiten het skiën wil het oog ook wat en de inwendige mens gaat denk ik ook liever naar de dolomieten. Daarin zitten juist heel veel verschillen.

En de vergelijking tussen knödel en tartiflette ga ik hier maar niet maken ;)

NB. lekker off topic allemaal, excuus daarvoor

• kootje

Tartiflette is anders erg Frans.