Les Menuires:redding uit defecte stoeltjeslift

• skiester

ik dacht altijd dat ze dit soort liften “handmatig” konden laten ronddraaien, heel langzaam.

• ronaldski

Lijkt mij wel een bijzondere ervaring, maar als ik alle wachtenden nog achter dit stoeltje zie zitten dan duurt het nog wel even. Dan kijk ik liever onder het genot van een wijntje vanaf het terras van hotel L'Ours Blanc naar de verrichtingen. Ik zit namelijk altijd in dit hotel en de Doron-lift loopt achter het hotel langs.

• hakke

Het moest er een keer van komen…..afgelopen jaren al zo vaak mee gemaakt dat de Doron weer eens mankementen had en tussen de 10-20 minuten stil hing of gewoon nog niet open ging….

• doov

Dit soort zaken gebeurt veel vaker en niet alleen met de Doron en niet alleen in LM. Er wordt logischerwijze weinig ruchtbaarheid aan gegeven.

• doov

Handmatig? Dan kun je wel een garnizoen slaven laten aanrukken.

Eerder met een hulpmotor die door een generator wordt aangedreven die op benzine of zo draait. Althans, dat heb ik een keer meegemaakt. Maar dat helop natuurlijk alleen als er een storing is met de electriciteit. Als er iets mechanisch stuk is, dan helpt zo´n hulpsysteem ook niet.

• skiester

ja dat bedoel ik ook. Niet letterlijk handmatig :D

• skifan

In de herfst van 2003 was ik in Menuires en ontdekte dat liftpersoneel met pisteurs secouristes de evacuatie aan het oefenen waren.

Enkele foto's hieronder.

Naar aanleiding van de reakties het volgende:

Liften staan regelmatig stil vanwege een defect, volgens het personeel van de Doron lift staat deze vaker stil dan gemiddeld sinds er een dubbele instap is gemaakt.

Het evacueren van een lift komt ieder jaar een paar maal voor in heel Frankrijk. Ik meen te weten dat in La Plagne dit jaar de Melezes lift is geevacueerd.

• Richard I

…. Toen ik de foto's zag dacht ik: Het heeft wel erg lang geduurd voordat ze iedereen er uit hadden :D

• sylv

gaaf… (:P) cool vet…(:P)(:D

• Snowy

sylv Schreef:

——————————————————-

> gaaf… (:P)

Nee: kapot! :P

> cool vet…(:P)(:D

Ja, cool zal het wel worden als je er een tijdje inzit… :D

En als het zonnig is, is een beetje vet op je gezicht ook wel verstandig!

(sorry, kon me niet inhouden…)