smalle voet en hiel, brede kuiten: skischoen gezocht!

• sylv

ik heb dat probleem ook! smalle voet , maar niet echt brede kuiten . Ik kom altijd op Salamon uit.

• SPAM

“Salamon” ….. nooit van gehoord

• Mi

Beste allemaal, het zijn atomic medusa 70 geworden! Voor wie ook problemen heeft…

Met dan aan mk skiservice in bilthoven weet ik nu dat ik helemaal niet zulke heel rare voeten/ kuiten heb ( als ik andere winkels moest geloven?) (tu)

• Marinus

Denk dat ik binnenkort ook maar eens een afspraak ga maken…

• Cees D

hallo,in bilthoven is een zaak die een binnenschoen giet inde bestaande schoen die geheel past om je voeten

• Germaine

Vorig jaar in Canada in Lake Louise geskied. We hadden geen materiaal mee, dus naar de plaatselijke verhuur (er is er maar 1 in het dorpje aan het plein). Overigens leuke winkel met veel spullen… maar verder. Uiteraard werden we hartelijk welkom geheten en als je uit Europa komt gaan de armen nog wijder open. Afijn, lekker kletspraatje met de eigenaar (tijd speelt geen rol) en dan to the point. We willen graag schoenen en ski's huren. Na wat vragen over wat voor skiers we zijn mogen we vervolgens de sokken uittrekken.. huh ?? Onze voeten worden even aandachtig gescreend en vervolgens loopt hij naar de huurschoenen en trekt er een paar voor me uit het rek. Probeer deze eens…en hij was helemaal niet van zichzelf overtuigd: “I'm sure you like these”… ik zonder aandacht voor wat dan ook, trek de schoenen aan en verbaasd over 1. de juiste maat, 2. de juiste fit kijk ik naar het merk… nordica… ja hoor die heb ik thuis ook maar dan een ietwat verouderd model… Zo gebeurde bij mijn man ook hetzelfde maar hij had een ander merk dan zijn eigen. Ik heb een vrij makkelijke voet, maar mijn man heeft brede voeten en een extreem hoge wreef. Verbaasd over zijn vakmanschap krijgen we ook nog “lekkere skietjes” in de handen gedrukt en ooh wat hebben we genoten !

• ronaldski

Dat vakmanschap in Canada kan ik helemaal beamen. We waren een keer in Sun Peaks. Na een hele dag uitdagend skiën even een dutje doen op de hotelkamer. De meeste gebouwen in Canada zijn van hout en heel goed geïsoleerd. Op de kamer heb je alleen maar een elektrisch convectortje langs de plint. Mijn vrouw had haar schoenen vlak bij zo'n convector gezet. Toen we wakker werden was de skischoen omgevallen tegen de convector. Grote gaten in het plastic en schoenen onbruikbaar. Eén geluk dat we een paar dagen eerder hadden bepaald dat de schoenen einde levensduur waren. Wij naar de skishop. Net als in het verhaal van Germaine werden we heel vriendelijk ontvangen en nam men ruimschoots de tijd. Mijn vrouw heeft eveneens brede kuiten en een passende schoen was altijd een probleem. Niet in deze zaak en verrassend adviseerde de verkoper ook een maat kleiner. Dat wilden we eigenlijk niet geloven. Ze had altijd dezelfde maat. Maar de verkoper hield voet bij stuk en ging door met zooltjes en wiggen om de schoen helemaal passend te maken. Na 2 uur hadden we nog twijfels en zijn naar een andere zaak gelopen. Hetzelfde verhaal. We zijn dus snel teruggegaan naar de 1e zaak en hebben de schoenen gekocht. Dat is al weer heel wat jaren geleden en mijn vrouw is nog steed meer dan tevreden met haar schoenen. Gelukkig hebben we nu dichtbij in Bilthoven Menno Koelewijn die met zijn zaak MK-skiservice die dezelfde service verleent.

• Marinus

Ik heb een afspraak gemaakt voor de 28e. Ben benieuwd :D