Hallo Eva,
> Voor volgend jaar (laatste week feb.) kunnen we een huis huren in Oberstdorf. Ik heb al flink op
> Internet gespeurd en de VVV in Oberstdorf gemaild, maar het lukt me niet om alle info te vinden.
Maart 2007 een weekend in Oberstdorf geweest. Aangereisd met de trein, rechtstreekse verbinding vanaf Düsseldorf.
Omdat de gebieden niet aaneengesloten zijn en ik zonder auto was, was ik aangewezen op de bussen.
Dat heeft prima gefunctioneerd; bussen reden zo ongeveer elke 15 minuten.
Dus in 1 dag bijna alle gebieden kunnen “doen”.
Fellhorn is naar mijn mening eenvoudiger dan de Nebelhorn. Op de laatste kunnen de gevorderde skiërs terecht.
Er is daar ook off-piste. Alleen denk ik niet dat Oberstdorf en Kleinwalsertal genoeg is voor een week; in 2 dagen had ik alles daar wel een keer geskied.
Met een auto kun je ook naar de dorpjes bij Fischen of bij Oberjoch de grens over naar Oostenrijk (Tannheim, Reutte, Zugspitzgebiet)
Hoe verder je wilt rijden, hoe groter de gebieden worden.
Maar dan ben je op een gegeven moment ook meer aan het autorijden dan aan het skiën.
Over sneeuwomstandigheden doe ik geen uitspraak.
Ik had dat jaar pech (geen dalafdaling van Nebelhorn, moest laatste stukje met de lift terug), wellicht heb je meer geluk dan ik destijds.
groeten,
Oscar.