Skischoenen..... verkeerde keuze?

• skiester

Die kunnen prima geschikt zijn. Mits ze goed zitten. Weet wel dat salomon en dalbello over het algemeen meer geschikt zijn voor de wat bredere, hogere voet dan de wat smallere plattere voet. Tecnica meer voor smallere plattere voeten. In de verschillende modellen kan het wel wat afwijken.

• Marlene N.

Als je je geld terug krijgt kan je ook overwegen naar Norbert Maier te gaan. Hij wordt ook wel de skischoenendokter van Rotterdam genoemd.

Ik ben nog nooit met verkeerde spullen daar vandaan gekomen.

• ronaldski

De enkele keer dat ik nog spullen in Den Haag koop, word ik altijd goed en betrouwbaar geholpen bij Duijvestein in de Valeriusstraat, de Uithof en Zoetermeer.

Ik weet het niet zeker, maar de combinatie van hun winkel met de skibaan van de Uithof maat het waarschijnlijk mogelijk om de schoenen te testen.

• Mirte

Mee eens, ga ik de volgende x ook doen.

Tot nu toe telkens hier gekocht maar nu ik zelfs last heb van door mk aangeraden schoenen ga ik mijn volgende paar kopen bij de podoloog/bootfitter in Les Menuires.

Mijn vorig seizoen aangeschafte 98 mm smalle Tecnica Attiva Dragons bleken toch nog te breed te zijn. Een bezoek aan deze podoloog deed me beseffen dat iemand met zulke rare voeten als ik (normale voorvoet, heel smalle voet, smalle hak maar fikse kuiten) haar schoenen niet zomaar ergens kan kopen.

Deze beste man heeft alles wat hij kon doen gedaan om de schoenen nog zo passend mogelijk te krijgen maar daar is met een te brede schoen weinig eer aan te behalen.

• SPAM

Ik bedoelde dus de originele prijs. Als ze afgeprijsd zijn dan kunnen dit prima schoenen zijn. Dan zijn ze dus uit de wat duurdere serie maar nu goedkoper.

Van de 100 verkopers hebben er 10 wat verstand en 1 echt heel veel. Het is lastig om die nu net te treffen. Vaak is het op zaterdagen en koopavonden nog veel slechter gesteld. Je moet dus zelf zorgen dat je redelijk wat kennis verzameld zoals je nu doet of bij een topper langs gaan. Van die laatste zijn er maar een paar in NL helaas. De rest ziet dit als gewone verkoopwaar net als een paar teenslippers. Alleen jammer dat het hier om bedragen tussen de 250 en 600 euro gaat:(

Succes

• skiester

ik loop ook nog steeds te kloten, zelfs met mn door wiflo aangemeten schoenen: mijn voeten zwellen nl nogal bij warmte. Laatst stond ik half kotsend van de pijn in de gondel naar beneden. Ik heb wel een soort remedy: ik heb nu ook een set tourschoenen: dat zijn net bergschoenen. Paar zooltjes erin (gewoon standaard vulcano zooltjes) en eigenlijk vrij weinig problemen. Alleen wat minder controle… en heeeeerlijk lopen!

• Charlotte

Na alle goede tips en adviezen die ik hier heb gekregen wilde ik nog even laten weten hoe het is afgelopen met mijn schoenen.

Ik heb het eerste paar gelukkig terug kunnen brengen en mijn geld terug gekregen. Vervolgens heb ik bij Duijvestein in Den Haag een paar Salomons gekocht (model 2010, waren oorspronkelijk €350,-, nu voor €240,-, goede deal dus), waar ik helemaal blij mee ben. Dus eind goed al goed!

Bedankt voor alle input, ik heb er veel aan gehad!

• lindi

Fijn om te horen dat het gelukt is. En dat je nu schoenen hebt waar je helemaal blij meer bent!

• kootje

Gelukkig dat het allemaal goed is verlopen. Lang leve dit prikbord zullen we maar zeggen X(