Skischoenen..... verkeerde keuze?

• SPAM

:)

Never mind. Mocht je absolute zekerheid willen kun je ook nog naar MK Sports in Bilthoven. Die 4 vingers is idd te veel. Kaal in de buitenschoen moet je een paar mm (3 a 4 )links en rechts van je voorvoet hebben en iets meer achter. Er worden in NL vaak te grote schoenen verkocht. Dat voelt comfortabel maar binnen notime slinkt de binnenschoen en zwem je in je schoen. Dan ga je met je voet klauwen om grip en krijg je kramp. Het is geen uitzondering dat ze in NL 1 a 2 hele maten te groot verkopen. Lachende mensen in de winkel en na een week skieen kun je vaak niet meer terug.

Klopt de maat een beetje met deze tabel: http://www.allesoverwintersporten.nl/online-shop/skischoenen/

PS Perry sport heeft ook een online maattabel en die KLOPT NIET!! zij zitten er een maat naast. Dit is al jaren zo:(

• Ski Ilse

Ski ook met herenschoenen flex. 100. Prima schoenen hoor.

Ben alleen wel wat langer als de gemiddelde vrouw: 1.80 m en heb geen dikke kuiten.

Succes met het vinden van de juiste schoenen.

Groetjes Ilse

• hakke

Bij Wiflo zijn geen skischoenen meer te koop. Ben nl. begin oktober geweest en zelfs toen was er al niet veel meer. In mijn maat had hij nog een paar maar die waren voor mij te stijf. Hij gaf aan dat hij tot april 2011 wel open moet blijven ivm pensioen maar dat hij steeds minder dagen in de week open zou zijn. Het aanpassen van een schoen kan uiteraard nog steeds maar nieuwe schoenen helaas kwamen ook echt niet meer binnen.

• Janneke

Huh, die link van allesoverwintersport.nl is van Perry.

En daaronder schrijf je vervolgens dat Perry ook een online maattabel heeft, maar dat die niet klopt.

Hoe zit het nou?

• Charlotte

Hakke: Bedankt voor de info, bespaart me weer een reisje naar Amsterdam.

Ik heb besloten om de schoenen terug te brengen. Het voelt toch niet zo lekker dat de verkoper onjuiste informatie heeft verstrekt, en ik denk dat ze echt te groot zijn. De maat komt ook niet overeen met de tabel van SPAM. Zowel mijn oude schoenen, als de schoenen die ik vorige week allemaal gepast heb zijn een andere maat. Nu weet ik wel dat er verschil in de maten kan zitten, maar dit verschil is wel erg groot. Ik hoop wel dat de betreffende winkel een goed alternatief heeft, of nog liever; mijn geld terug. Eerlijk gezegd heb ik niet zo goed gelet op de omruilpolicy in de winkel.

Weet iemand misschien nog een goed adres in de omgeving van Leiden/Den Haag? Of is het toch verstandiger om naar bijvoorbeeld Bilthoven (mk) te gaan? Is het daar mogelijk om voor een budget van rond de €250,- iets fatsoenlijks aan te schaffen?

• Mirte

Dan moet je goed kijken en dan zie je dat op de site van Perry sport een andere maattabel staat als op allesoverwintersport.nl

Volgens de Perry maattabel zou ik met mijn maat 39 skischoenmaat 26 moeten hebben, terwijl ik hierin zwem!

Mijn schoenen zijn maat 25, en dat komt precies overeen met de tabel op allesoverwintersport.nl.

Er zit dus een maat verschil tussen beide tabellen, en dat is toch raar als het van hetzelfde bedrijf is.

• Janneke

Dat bedoel ik, die allesoverwintersport site is van Perry, raar dat ze daar dan een andere maattabel hanteren dan op de Perry site zelf.

• kootje

Ik weet niet of je nog op wintersport gaat of al bent geweest. Maar als je je schoenen terug brengt en je geld terug krijgt, zou ik schoenen kopen in je wintersport gebied.

Zou in eerste instantie toch geld terug vragen. Uiteindelijk hebben ze wel valse voorlichting gegeven. Dan kun je natuurlijk alsnog besluiten om in betreffende winkel of elders een paar nieuwe schoenen te kopen.

• SPAM

250 is echt onderkant van de wat betere schoenen. Je maakt meer kans in de range van 250 tot 350. Dan heb je een sportieve skischoen met voldoende mogelijkheden en kwaliteit. Vaak is dat ook de categorie met vervormbare binnenschoenen.

@Janneke,

Ik had ff gegoogled naar maattabellen en heb niet naar de bron gekeken maar alleen of de tabel klopte. Toen zag ik wel dat de Perrysite net als vorig jaar er een hele maat naast zat. Die zijn goed bezig:(

• Charlotte

Nogmaals dank voor je antwoord. Op zich dacht ik met de in mijn eerste post genoemde schoenen ook wel goed te zitten. Zijn alledrie sportief, fijne binnenschoen, en met warmte vervormbaar (Salomons zelfs binnen- en buitenschoen). De Dalbello's zijn van dit seizoen (en zijn afgeprijsd naar €250,-), en de Salomons zijn beide van vorig seizoen, en afgeprijsd naar €230,- en €270,-

Maar deze zijn dus toch niet geschikt?