Zugspitz Arena eind maart/begin april ?

• Helga

misschien heb je hier iets aan?

http://ski3.intermaps.com/zugspitzarena/index.asp?Lang=de&Aktuell=Lifte&chn=zoom0&Reg=zm0

Zijn toch 2 aparte liften, alleen heet de een sonnenhang ipv sonnelifte. Het zijn 2 kleine aparte gebiedjes.

Net zoals je bij Lermoos nog Biberwier hebt.

succes met kiezen!

• skiester

GAP heeft wel Conrad….

• Janneke

Hihi, ja bedankt, die kaart had ik ook al bekeken.

Maar er wordt toch echt vermeld op wintersporters.nl dat je bij voldoende sneeuw van de Sonnenlift naar de Zugspitzbahn kunt skiën.

Die Sonnenhang ligt (vanaf de Zugspitzbahn gezien) achter/voorbij de Wettersteinbahn, dus het lijkt mij onlogisch dat ze het over de Sonnenhang hebben.

Nee, ik denk echt dat Sonnenlift en Wettersteinbahn toch één ding is (of 2 liften naast elkaar) want met googelen kom ik steeds de combinatie Wettersteinbahn-Sonnenlift samen tegen.

Anyway, ik denk dat dit een shortstay medio maart gaat worden i.v.m. andere verplichtingen en een andere week ons niet gaat lukken, dus waarschijnlijk zaterdag heen rijden, zondag t/m donderdag de piste op (5 dagen skiën of boarden), vrijdag terug rijden om het weekend weer in NL te kunnen zijn voor een reeds gemaakte afspraak.

In dat geval lijkt het me sowieso niet zo erg als het een keer een kleiner gebiedje is. Doen we gewoon een paar keer Grubigstein, en een dagje Ehrwald en een dagje GAP of zo.

• Skies

Ben een paar jaar geleden helemaal aan t begin van t seizoen naar Lermoos geweest. Ik was niet onder de indruk. Er lag best sneeuw, maar een aantal pistes waren gesloten omdat er te weinig personeel was om alle pistes te prepareren…. Het gebied is niet erg groot, en dan is t vervelend om met beginnende kinderen te skien met 1 geopende blauwe piste….

Je betaalde trouwens wel gewoon de hoofdprijs voor de skipas, het hele seizoen.

In maart zal t minder vervelend zijn dat t allemaal noordhellingen zijn, maar half december was dat echt niet zo leuk.

Mijn indruk was: 1 hoge berg met een paar pistes en niet de moeite waard om terug te komen…

(jaja, ik geef toe, na Les Menuires en Koenigsleiten ben ik wat verwend…. Maar Krimml vond ik wel leuk, al voor t op Koenigsleiten aangesloten was!)

• CHAN

Heeft Krimml als plaats ook iets te bieden voor personen die niet skiën?

• Janneke

Zo, de knoop doorgehakt, het wordt Lermoos van 12-18 maart.

Wordt een kort tripje: aankomst zaterdag, zondag t/m donderdag op de piste, vrijdag weer naar huis.

Denk dat we deze keer alleen gaan boarden.

Oh ja, en die Sonnenlift en Sonnenhang blijken toch hetzelfde te zijn… waar de naam Sonnenlift vandaan komt, weet ik niet (staat alleen op de site van Wintersporters.nl), maar op de pistekaart heet ie toch echt Sonnenhang.

• Skies

Euh… nee???

HochKrimml is echt een gat. Er is een sportwinkel en wat eetgelegenheden, maar voor zover ik weet niks meer.

Je hebt ook Krimml, maar dat ligt niet aan de piste. Is volgens mij ook erg klein.

En om nou elke dag in de auto te stappen om de Krimmler Watervallen te bekijken…. ;)

Koenigsleiten vind ik trouwens ook niet erg spannend voor niet-skiers. Dan zou ik toch eerder Mayrhoven kiezen.