Zugspitz Arena eind maart/begin april ?

• Janneke

Een poosje terug overweeg ik om eind maart/begin april een weekje naar St. Anton te gaan.

Maar omdat dit ons leuker lijkt met een groep vrienden, die dit jaar echter niet kunnen, willen we dit voor een volgend jaar bewaren. Nu gaan we met z'n tweetjes, en zit ik te denken aan Zugspitz Arena (lekker dichtbij en toch hoog) en dan m.n. aan het plaatsje Lermoos.

Iemand ervaring zo laat in het seizoen met dit gebied? Ik weet het, garanties zijn er nooit, maar hoor graag jullie ervaring.

Of kunnen we dan beter naar GP gaan i.p.v. naar Lermoos?

De grootte van het gebied is dit keer niet zo belangrijk voor ons, want waarschijnlijk gaan we dit keer niet skiën, maar boarden, en omdat we dat nog niet zo lang doen, hebben we toch niets aan al die kilometers piste.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

• Helga

Lermoos ligt niet bijzonder hoog en het gebied ligt ook niet aan het dorp, er loopt een redelijk drukke weg doorheen. Ik zou zo laat in het seizoen eerder kiezen voor GP. Dan heb je gegarandeerd sneeuw!!

• MorRon

Ga al enkele jaren naar Lermoos tijdens de kerstvakantie. Het hangt natuurlijk af van de hoeveelheid sneeuw die tijdens het seizoen valt of je in april nog kunt skiën. Mij hebben ze verteld dat er seizoenen zijn dat men in mei nog steeds tot in het dal kunt skiën, en in sommige jaren kun je enkel op de hoogste pistes skiën. Zoals de situatie momenteel is vrees ik er echter voor. Maar je weet natturlijk nooit. Een voordeel dat je wel hebt is dat de zugspitze niet ver af ligt. (10 km) Met de gratis skibus ben je er zo. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor Ehrwald.

• skiester

GAP is een goeie keuze, je kunt dan kiezen voor alpspitz en zugspitz. Alpspitz heeft veel afdalingen in de schaduw en die waren dus in die rampweek weliswaar hard, maar prima. En de zugspitze ligt zo hoog daar heb je danzeker wel sneeuw, let wel veel sleepliften op zugspitze! (en de piste rond de stoel is altijd erg druk - veel ongelukken gezien)

• Janneke

Ik dacht dat Lermoos aan het Grubigstein gebied lag, en dat dit op zich wel aardig is?

En van Lermoos met de auto naar GAP is toch niet zo heel erg ver? Km of 10?

En rijden er niet ook gewoon skibussen op en neer?

Oh ja… periode wordt hoogstwaarschijnlijk medio maart.

• Helga

Lermoos ligt idd aan het Grubigstein gebied. Ben er zelf paar jr geleden half maart geweest. De pistes vanaf midden station (1300 m) tot aan bovenaan (ca 2000m) was te doen, daaronder pap en bagger…. Dan blijft er niet zo'n heel groot gebied over om te boarden/skiën. Heb het dorp zelf niet gezien, dus heb geen idee of het gezellig is.

Ik zou zelf voor GAP kiezen, de keren dat ik er was, was het er absoluut niet druk. je bent wel even bezig voordat je boven bent, maar je hebt betere sneeuwkwaliteiten en iets meer pistes.

• Janneke

En Ehrwald?

Ik las op wintersporters.nl dat het vanuit het centrum nog een aardig eindje is naar de dalstations van de Ehrwalder Alm, de Zugspitzbahn en de Sonnenlifte. Maar dat je bij voldoende sneeuw van de Sonnenlifte naar de Zugspitzbahn kunt skiën, en dus een goede reden om goed op de dorpsplattegrond te kijken voor iets te boeken.

Nou heb ik de interactieve pistekaart bekeken, maar ik kan die hele Sonnenlifte niet vinden ?!

En in GAP, iemand nog een goeie tip voor een leuk eenvoudig pensionnetje?

Ik kan natuurlijk wel gaan googelen, maar heb liever iets op basis van persoonlijke ervaring…

• Helga

Ik weet niet zeker, maar volgens mij heb je gelijk en liggen de dalstations buiten Ehrwald. Dit geldt ook voor GAP. Daar liggen de dalstations ook buiten het dorp. Ik ging in GAP met de skibus naar het dalstation. Vond het op de piste wel gezellig, dorp zelf wel oké, maar geen echte gezellige wintersportsfeer.

• Janneke

Ik denk dat GAP misschien te groot is voor een gezellige wintersportsfeer, en dat juist de kleinere plaatsjes in dat opzicht leuker zijn. Ach, ik ga dit weekend nog maar eens neuzen.

Heb een optie op een acco in Lermoos tot maandag, dus nog het hele weekend de tijd om over na te denken en Ehrwald en GAP ook nog even goed te bestuderen.

• Janneke

Hmmm, volgens mij is de Wettersteinbahn en de Sonnenlifte één en hetzelfde, want als ik naar Sonnenlifte google, wordt deze telkens in combinatie genoemd als Wettersteinbahn/Sonnenlifte. :S