Zwart gereden? Geen idee.
De prijs van die huttentocht was inclusief skibus. Dus wij zijn gewoon ingestapt.
Toch goed dat je op tijd bent vertrokken. Vorige week gingen de meeste liften al om 16.30 dicht. Je had dus maar een uur en een kwartier over….. Op zich voldoende, maar toch.
Dat viel mij vorige week een beetje tegen. Normaal ga ik in maart. Dan heb je een uur langer doordat het langer licht is en de liften dus langer open kunnen blijven. We moesten nu soms flink doorskiën om op tijd weer terug te zijn. (niet alleen met de sellaronda)
Wij zaten inderdaad in hotel Savoia. Voor het eerst in Italie, anders skien we altijd in Frankijk (Paradiski). We vonden het gebied erg mooi en de locatie waar wij verbleven ook, zo uit het hotel op de piste stappen. Wat betreft de Sella Ronda, voor de route tegen de klok in, echt tijd voldoende want we hebben zeer lang geluncht. Maar de dag ervoor waren we wat later vertrokken en hebben we eerst wat bij Passo Pordoi geskied en zijn toen richting Armentarola en Lagazuoi geweest. Vanuit Armentarola met de bus omhoog daar nog weer een liftje en toen een afdaling van ongeveer 11km, aan het eind van de afdaling achter de paarden met een touw je terug laten slepen naar Armentarola. Geweldig leuke afdaling maar daarna moesten wij nog terug naar Passa Pordoi, de pistes werden zo aan het eind van de middag toch wel wat slechter, veel hobbels en daar tussen ijs. Niet mijn favoriete omstandigheden om te skien. We hadden onze laatste lift om 16.25 uur , sluitingstijd van de lift 16.30 uur. Daarna wel een lekkere bombardino verdiend vond ik zelf.
Als je wilt skiën zonder koffiepauze en zonder uitgebreide lunch kun je net zo goed niet naar Italië gaan De sella ronde doen en niet uitgebreid lunchen is net zo onzinnig als de Playboy kopen en alleen de interviews lezen.
Wij waren met een groep van acht. Neemt er één boven Arabba een verkeerde afslag. Helemaal terug naar het dal, weer de gondel in, wachtrij voor de lift. Alles bij elkaar drie kwartier voordat we weer bij elkaar waren. Had iemand dat nog een keer gedaan, dan zouden we serieus het risico hebben gelopen om de laatste lift te missen. Wij waren uiteindelijk rond sluitingstijd terug in Selva, met lunch en met diverse uitstapjes buiten de route, dat wel.
Het klopt dat het goed mogelijk is, op een rustige dag en als je van doorskiën houdt, om de sellaronde binnen vier uur te doen. Alleen: zo'n rustige dag tref je niet altijd. En je wilt juist hier en daar een uitstapje maken buiten de route, of een leuke piste nog een keer doen. Vroeg vertrekken maakt de sellaronde véél relaxter.
Ha, ja, die bombardino's herinner ik me ook nog: warme advocaat en brandy met slagroom, jammie!
En vast en zeker ook af en toe bij Maria aan de overkant van Savoia een glühweintje gedronken aan het eind van de dag?
Wij zijn een jaar geleden in de week van oud & nieuw voor het eerst naar Italie op wintersport geweest en zaten toen ook in hotel Savoia, helemaal prima daar, heerlijk gegeten en uitermate vriendelijke service.
Hotel inderdaad prima, prima service en na het skien en de apres ski heerlijk in de sauna.Wij zijn niet bij Maria geweest maar gingen 's middags meestal naar Guisse (ofzoiets) dat zit direct boven aan als je uit de lift stapt. Dus geen gluhwein, maar dat maak ik over 2 1/2 week wel weer goed in Frankrijk/Vallandry met de Vin chaud.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?