Sella ronde

• Richard I

Vanuit Arabba kun je goed de “grande guerra” tocht doen. Er zitten wel een paar stukjes met de bus in. Maar dan ga je door het Civetta gebied en de Cinque torri bij Cortina.

• Janneke

Hmmm, ik heb 'm vorig jaar in beide richtingen gedaan en kan me überhaupt geen prikstukken herinneren, niet linksom en niet rechtsom. Nou ja, en dan nog, skiën is nu eenmaal niet voor watjes, skiën is een sport, en bij sporten moet je nu eenmaal soms hard werken.

@Jacob, wat ben je de laatste dagen toch negatief… lighten up, man!

• Richard I

Als je genoeg vaart maakt hoef je nooit te prikken :D

• jacob

Negatief, ik ? Helemaal niet! Kan ook niet, zit over drie weken weer in Lech! X(

Sella Ronda is gewoon qua pistes erg flauw. Scenery prachtig overigens

• Marlene N.

Ik zou inderdaad de “grande guerra” doen. Ook wel de Gebirgsjägertour genoemd.

Heb ik ooit gedaan tijdens mijn huttentocht. Moet hem nodig weer eens doen, maar op de één of andere manier komt het er niet van.

Volgens mijn pensionhouder van dit jaar is ie ook vanuit Selva te doen, maar dat is wel flink doorskien lijkt mij.

• Richard I

Ik sprak afgelopen week ook iemand die hem vanuit Selva heeft gedaan. Was volgens hem inderdaad “als een idioot” doorskiën.

In mijn herinnering was de beperkende factor vooral de aansluiting met de skibussen. Volgens mij is er inmiddels bij Cinque Torri een lift bijgekomen richting Lagazuoi, waardoor je een bus minder nodig hebt.

Het viel me op dat in de andere richting (Armentarola naar Lagazuoi) nu, naast de gebruikelijke taxibusjes, ook grotere bussen worden ingezet. Ik zag ook veel bordjes waarmee de “grande guerra” werd aangegeven. Kortom, ik heb het idee dat er door Dolomitisuperski wordt geïnvesteerd in deze route. Je moet overigens nog steeds bijbetalen voor de bussen.

• Marlene N.

Klopt, je hebt tegenwoordig een bus minder nodig door de verbinding vanaf 5 Torri.

Die grote bussen vanaf Armentarola rijden al heel lang hoor.

Ik zou hem trouwens toch de andere kant op doen. Dus tegen de klok in. Dan kom je door die mooie kloof met watervallen bij Malga Ciapella.

Voor de bus vanaf Armentarola richting Lagazuoi moet je inderdaad betalen, maar de bussen die de andere kant oprijden, dus bijv. van Malga Ciapella naar Alleghe volgens mij niet. Toen wij met huttentocht waren is het mij niet opgevallen dat er voor betaald is.

• skiester

je hebt gewoon zwart gereden!!! ::o>:D<

• Jean

Van de week naar Italie geweest. Wij verbleven op de Passa Pordoi. Geweldig gebied. Mooi brede pistes.

Wij hebben ook de Sella Ronda gedaan, tegen de klok in. Dat zou ik niet weer doen, ik vond dat je veel in liften zat, zeker het stuk tussen Corvara en Selva Wolkenstein. Ons was ook gezegd op tijd te vertrekken anders zou je niet op tijd over zijn. Wij zijn om 8.45 uur vertrokken maar waren om 15.15 uur al weer terug, zelfs nog koffie pauze genomen en uitgebreid geluncht.

• Janneke

Hee, OP de Passo Pordoi… dan zaten jullie zeker in hotel Savoia?