goede betaalbare appartementen Serfuas gezocht

• Janneke

Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van zo'n depot. Die lockers, zet je daarin je schoenen gewoon op de grond of een plankje, of zijn er in die lockers verwarmde schoenrekken?

• Ton_

Schoenen en handschoenen hang je aan een verwarming, zoals je in de meeste hotels ook hebt.

's Nachts gaat de verwarming aan. Hete lucht volgens mij.

Ski's en stokken/ boards zet je tegen de wanden. Helm zet je op een plankje bovenin.

's Ochtends is alles droog en warm en geen gesleep. Wij vinden het ideaal. Zit bij ons bij het hotel inbegrepen.

NB: normale depots, die ik ken althans, werken anders: je geeft je spullen af. De mensen achter de balie zetten je materiaal weg en hangen je schoenen over de schoen-verwarming.

's ochtends haal je ze daar weer op. Je laat je kaartje zien en zij vissen jouw materiaal weer uit de rekken.

Deze lockers in Serfaus zijn de enige die ik heb gezien die met een toegangs sleutel kaart werken en waar je je eigen afgesloten kastje hebt. en ik vind dat wel een mooi systeem.

Ton.

- Edit: toevoeging over andere depots.

• Marinus

OK, ik snap em. Nee, ik blijf lekker bij Patschneider. Is minder ver lopen met skischoenen aan :D

• Luthieneke

Hebben wij inderdaad ook gedaan, 44 euro voor een week voor een 4-persoons locker. Alleen jammer dat je vanaf de pistes eerst nog een stukje omhoog moet lopen om er te komen. Wij hadden ze achteraf liever bij de naast de liften gezet (achter de Komperdellbahn als ik me niet vergis, is dat Patscheider?).

• Janou

Tja het is 25 meter lopen inderdaad…..;) Maar wel veel beter geregeld dan bij zo'n openbaar depot.

Geen wachttijden voor het inleveren en ophalen van de spullen. Rustig je skischoenen aan en uittrekken en inderdaad de helmpjes ook fijn gestald in de locker

• Marinus

Nooit last van wachttijden. Maar gelukkig ieder z'n eigen.

• Anouk85

Heb afgelopen week ook daar mijn spullen gestald. Beter dan het depot van Patscheider inderdaad.

• Anouk85

Gisteren teruggekeerd uit Serfaus, half 9 vertrokken, om half 7 's avonds aan het avondeten.

Deze wintersport zaten wij met 8 man/vrouw in Appartement Ideal (Fohrenweg 1), De eerste straat rechts als je het dorp binnenrijdt. Voorafgaand had ik zo mijn twijfels over de ligging. Maar de metro, op 150m,

maakt veel goed. Hooguit 6 min wachten in de morgen. Alleen als je terug moet lopen vanaf de apresski is het een wandeling (15 min ongeveer), maar ook wel lekker.

Het appartement zelf is perfect uitgerust. Ruim 100m2 voor 4 personen. Zeer ruime badkamer met aparte wc, groot ligbad, aparte douche en dubbele wastafel. Grote hal met slaapbank. Keuken met alles

erop en eraan. Tot zelfs vaatwastabletten aan toe. Je hoeft wat dat betreft niks zelf mee te nemen. Handdoeken en dergelijke zijn aanwezig en kunnen halverwege de week gewassen worden, alleen de wasmand hoef je buiten te zetten. Grote woonkamer met 2 grote en 1 kleine bank. Alles is echt prima in orde. Oja, 2x een 2persoonsslaapkamer is aanwezig.

Wij zijn echt heel tevreden over dit appartement en de service, een echte aanrader dus.

Overigens betaalden wij 300euro pp afgelopen week.

• Anouk85

Wij hadden trouwens 2 van de genoemde appartementen gehuurd

• Helga

Ik zat afgelopen week in appartement Roemerhof aan de Dorfbahnstrasse. Vergelijkbaar met appartement van Anouk, ook 2 slaapkamers, allen met eigen badkamer, handdoeken wissel etc.

Zit midden in het dorp, tegenover acco zit supermarkt, naast de acco de bakker en heel dichtbij het treintje (halte Raika). Prijs was iets van 160 euro per nacht per appartement (4 persoons). Zal in hoogseizoen ook wel veel hoger liggen denk ik zo.