reinigen binnenschoen van skischoenen

• hello

oeps! Nee twee pompjes…. ik denk dus handzeep.

Maar goed dat we nog een beetje lui zijn van de terugreis, anders hadden de schoentjes al in het water gezeten.

Ik zal even nieuwe halen en voor de komende hebben we geen bacterien op de handjes… ;)

• SPAM

Net op tijd! Ter test als je de ouderwetse Dettol reinigingsvloeistof hebt dan wordt die melkwit als je er water bij doet.

• joostdej

En als je wat over hebt, kan je gelijk de wc's ermee schoonmaken….

• Janneke

Ja, nee, da's lekker, dan gaat je wc naar stinkende skischoenen ruiken… :D

• rene

Ik heb mijn binnenschoenen gewoon in de wasmachine gedaan. Ik heb er les op gegeven en ik kan je vertellen ook dan ruiken ze niet fris meer.

Ik dacht ik gok het erop. 60graden (want dan dood je pas de bacterien) en ik moet zeggen, niks aan de hand.

Schoenen roken fris en door de warmte zaten ze weer als gegoten. Dit is natuurlijk maar van korte duur als je al ietwat uitgelopen schoenen hebt.

Ik geef geen garantie, maar met mijn Salomon schoenen ging het echt prima.

groetjes rene.

ps. ook het vriezer verhaal heb ik geprobeerd, maar heb ze toch alsnog moeten wassen, want weg is het niet.

succes.

• hello

Zo dat was gedurfd, ook op 60 graden zelfs. Volgens mij zijn het ook salomons die mijn vriend heeft. Ik zal het vanavond eens voorleggen. Ik heb zelf iets doms gedaan. Ik heb zijn peak performance skibroek in de was gedaan. Op het etiket gezien dat het op 30 graden gewoon in de machine kon. Maar wel wat wasverzachter erbij gedaan. Ik had het label niet verder gelezen…. zie ik gisteravond pas dat dit niet mocht! Wat nu?

Mijn collega zei dat ik harmissol moet gaan halen en dan de broek nog een keer moet wassen omdat ie nu niet meer water/wind dicht is?

Is het heel erg van die wasverzachter?

• Bianca

Bij de ANWB verkopen ze spul waarmee je waterdicht goed kan wassen (dan blijft het ook waterdicht).

• rene

het middel van de anwb heet tech was. zo heb je ook hex etc.

Of je hier het membraan of de waterdichtheid kunt herstellen weet ik niet.

Het is namelijk een natuurlijk wasmiddel om de ademende waterdichte kleding haar eigenschappen te behouden. Dus niet om te herstellen.

ik denk je even een speciaal zaak moet bellen.

groetjes rene

• skiester

gewoon nog ns wassen zonder verzachter, en je kunt ook gewoon sensitive wasmiddel gebruiken. Daarna drogen in de droger want dat helpt nog het meest om de membranen weer te doen werken.!

• hello

op het label staat dat de broek niet in de droger mag. Misschien op lage temperatuur dan toch maar wagen?

en opnieuw wassen dan zonder wasmiddel. Ik heb boven ook nog iets staan wat skispul waterdicht maakt…. zal ik dat er ook maar bij doen dan?