1/2 dagen skiles Fiss

  • skikip

    Hallo, Wij gaan deze winter naar Fiss. Ik zag daar op de website dat ze geen halve dagen skiles aanbieden.

    Onze zoon van nu 7 vindt skieen wel leuk, maar niet helemaal geweldig. Tot nu toe had hij altijd s'morgens les en s'middags ging hij met ons mee skieen of spelen. Op deze manier had hij het helmaal naar zijn zin. Nu doen ze daar dus niet aan halve dagen, bij het kopje vraag en antwoord staat als reden dat ze dan te veel missen. Ik kan hem natuurlijk ook gewoon s'middags niet laten gaan, maar we moeten wel een hele dag betalen. Weet iemand of het daar echt zo is dat hij dan niet mee zou komen? Voorgaande jaren was hij ook altijd de enig die alleen sóchtends les had maar dat vonden de leraren nooit een probleem. Hij liep niet ineens achter, kon goed meekomen.

    Groetjes Skikip

  • skikip

    ik ski, wij skiën !! ;)

  • Ton

    Hoi Skikip,

    Zoveel zal hij volgens mij niet missen hoor. Als hij 's middags gewoon met jullie meegaat is hij toch ook lekker bezig.

    Als je het zelf een beetje in de gaten houdt en hier en daar wat aanwijzingen geeft leert ie volgens mij net zoveel of meer.

    Ik vind dat die kinderen sowieso heel veel stil staan met die klasjes op die leeftijd.

    Er is er altijd wel een die moet plassen of huilen en dan staat die hele groep weer stil.

    Gewoon doen waar jij en hij je lekker bij voelt! En als hij echt niet mee kan komen dan zetten ze hem wel terug naar een ander groepje waarin hij wel mee kan komen. Zeker in een gebied als Fiss zijn er zoveel klasjes dat dat altijd uitkomt.

    Ton.

  • skikip

    Dat dacht ik ook wel, alleen is het wel jammer dat ik wel voor hele dagen moet betalen en de skilessen in Fiss zijn al een stuk duurder dan bv. Nauders. Ik heb er van te voren ook helemaal niet bij stil gestaan om dit na te kijken, ging er gewoon van uit dat dat overal wel kan!

    groetjes Skikip

  • Janneke

    Tja, ieder zijn eigen keuze natuurlijk, maar ik kan me vroeger niet anders herinneren dan dat ik in Oostenrijk hele dagen skiles had. Ik vond dat, als jongste van 4 kinderen, juist heerlijk. Het verschil in leeftijd bij ons is vrij groot, mijn oudste zus wou lekker met haar klasje lessen, mijn andere zus weer met haar klasje, mijn broer stoere dingen met zijn klasje en vriendjes, en ik als jongste in mijn eigen klasje. Voor mijn ouders ideaal, die gingen de hele dag langlaufen, en aan het eind van de dag kwamen we allemaal ongeveer tegelijkertijd thuis.

    Omdat we de hele dag les hadden (2 uur in de ochtend en 2 uur in de middag) gingen we ook met de leraar en het klasje tussen de middag ergens lunchen, en dus niet naar huis.

    Ik vond die formule dus juist ideaal, en ik zie vaak dat je echt veel sneller vooruit gaat van hele dag les i.p.v. halve dag les. En hoe sneller je vooruit gaat, hoe leuker het wordt. Maar natuurlijk verschilt dat per kind. Als jouw kind geen hele dag wil lessen, nou, dan niet, neem je hem ‘s middags toch zelf mee. Alleen wel een beetje zonde om voor hele dagen les te betalen…. maar ja, that’s up to you.

  • skikip

    Ja, als het aan mij ligt gaat hij ook de hele dag inclusief overblijf, kan ik ook lekker lang skien;). Maar ja, als hij het op deze manier nog leuk vind, beter dan een saggo kind dat de hele week roept dat hij het niet leuk vindt.

    uiteraard ga ik wel proberen om hem zover te krijgen dat hij toch de hele dag wil.

    Vorig jaar zag hij smiddags steeds klasjes met parachutes en van die soort fietsen op skies voorbij komen, dus ik al elke keer': ja dat doen ze s'middags dus als je wil, het is zo bijgeboekt, maar helaas het werkte niet. Misschien dit jaar! Ik blijf hopen dat hij het ooit net zo leuk gaat vinden als ik!

    Groetjes Skikip

  • Helga

    Misschien kun je ter plekke alsnog een deal sluiten voor 1/2 dagen les. Ook al geven ze aan via internet/telefoon dat ze het niet doen, het kan best zijn dat als je er bent, je nog wat kan onderhandelen. Ik zou het in ieder geval wel proberen!

  • hakke

    Wat een verschil met frankrijk. Onze kinderen hebben de eerste jaren les gehad. Het is daar juist apart als ze de hele dag les hebben. Ik ben het wel met Ton eens ik denk dat kinderen, behalve het plezier wat ze met leeftijdsgenootjes kunnen hebben, niet veel aan vaardigheid missen. Kijkend naar onze kids was het juist dat ze ‘s middags het geleerde gingen oefenen en in plaats van de 4 afdalingen die ze ’s morgens hadden gemaakt maakten we er ‘s middags heel wat meer want wachten op de rest van de lesgroep, de vallende kinderen oprapen enz. was ’s middags niet aan de orde. Jammer dat ze in Fiss alleen maar hele dagen lesgeven. Mogelijk kan je zoon 1 of 2 dagen wel de hele dag mee zodat jullie ook lekker zelf kunnen gaan en de andere middagen gewoon gezellig met het gezin en genieten van de “kunsten” van je zoon.

  • sylv

    misschien kijk ik er nu nog anders tegen aan en spreek ik over ongeveer vier jaartjes ook wel anders. Maar het lijkt mij toch leuker als je kind halve dagen les heeft en dat je 's middags nog kan skien met hem of haar of andere leuke dingen kan doen?

  • skikip

    Hoi, inmiddels zijn wel al weer een week terug dus ik zal even laten weten hoe het uiteindelijk is gegaan.

    Bij het inschrijven van de les gaven ze nog eens duidelijk door dat halve dagen niet mogelijk is, en dat ze er ook niet blij mee zijn als je hem s'middags niet laat gaan. Hij zou dan erg achter gaan lopen en dan weer naar een ander groepje moeten. We moesten het ook nog maar even met zijn lerares bespreken,maar die dacht er net zo over.Normaal had mij het niet uitgemaakt als hij een groepje terug zou moeten, maar nu had hij een nederlandse juf en maar 8 kindjes allemaal van zijn leeftijd, dus een perfect groepje, uiteindelijk hebben we het zo met de juf en onze zoon afgesproken dat hij om de dag s,middags met ons mee zou gaan en om de dag met de juf. Dit ging hartstikke goed en hij had het helemaal naar zijn zijn.

    Eind goed al goed en toen kwam er een hele grote olifant……..