1/2 dagen skiles Fiss

  • kootje

    Gelukkig maar dat het goed gekomen is. Ik vind ook de verplichting om kinderen een hele dag in een skiklas te zetten ook een beetje raar. Ook zij moeten het hele jaar al alles. Onze kleinzoon (7) heeft 7 dagen 2 uur per dag les gehad. Ging dit jaar voor het eerst in een klasje, omdat hij voorgaande jaren niet wilde. De laatste 2 dagen skiede hij ‘s middags met z’n vader de blauwe pistes en een makelijkee rode, en vond dat helmaal geweldig. Verder vond hij het heerlijk om op andere dagen ook eens wat anders te doen zoals sleeën, zwemmen en bij slecht weer een spelletje. Tenslotte hebben wij als motto; het is vakantie en niks moet.

  • Skikip

    Haha, ik kwam dit berichtje van mezelf tegen. Nu 4 jaar later kan ik zeggen dat hij het inmiddels net zo leuk vindt als ik en ook al beter skied dan ik. Afgelopen 2 jaar in konigsleiten gezeten en heeft daar, op eigen verzoek, hele dagen geskied. dus met overblijf,. Ze doen dat daar dan ook ergens midden in het gebied dus kunnen ze ook veel verder.

    Dus het is helemaal goedgekomen, groetjes skikip

  • kootje

    Leuk om te lezen Skikip.

    Onze ervaring is hetzelfde met onze kleinzoon en kleindochter. 's ochtends 2 uur les, 2 uur om te eten en dan weer 2 uur les.

    En na het eten gingen ze samen met pa nog skiën totdat ze het klasje weer in moesten. En ik dacht nog wel dat ze 's middags iets anders wilden, zwemmen bv. Mooi niet, dat zwemmen werd na de lessen. Gelukkig gaan wij nog steeds van het standpunt uit dat het vakantie is en willen ze wel prima, willen ze wat anders ook goed.

    PS.

    Waar heb jij gezeten in Konigsleiten? Ben heel nieuwsgierig. Staat op de planning voor volgend jaar.

  • Skikip

    Hoi, sorry voor de late reactie, had niet gezien dat er gereageerd was. Ik heb vorig jaar in appartement-konigsleiten.nl ( in gebouw am dorfplatz 77) gezeten. Dit was heel mooi en van nederlanders, wij keken uit opde oefenpiste. Er zat wel een straatje tussen. Na het skieen ging mij zoon daar met vriendjes sleeen.

    Het jaar ervoor zaten we direct aan deze piste, op de bank skischoenen aan en ski in de tuin aan klikken. Dit appartement was wel wat oubolliger maar wel voldoende. Ferienhaus kitzberger heette het. Ik heb toendertijd ook wat mooie app op marktplaats gezien. Er zitten heel veel nederlanders met een eigen app in konigsleiten.

    Ik vond konigsleiten trouwen super, maar wil altijd weer wat anders, dus nu na een paar jaar weer naar Fiss.

    Succes met zoeken, het zit altijd snel vol daar.

  • kootje

    Dank voor de tips. Ga eens kijken.