skischoen stuk

• Nonblond

De leverancier heeft vandaag gebeld over de kapotte skischoen. We kunnen volgend seizoen een paar andere binnenschoenen kopen à € 95,00 die niet speciaal voor deze schoen zijn. Meer kan (wil) de leverancier niet doen. Hij gaf het advies om bij de reisverzekering aan te kloppen. Kortom geen stijl. En bovenal een vervelend probleem voor ons, want we gaan volgende week op ski- en langlaufivakantie. Hierop mijn tussenpersoon gebeld en gevraagd wat wij hiermee aankunnen. Via de rechtsbijstandverzekering gaat veel te lang duren. Dus wij kopen dezelfde skischoenen nieuw in de aanbieding (lees dagwaarde) en krijgen dit minus een eigen risico van de reisverzekering terug. Dit was voor ons de snelste en voordeligste oplossing. Maar gelukkig zijn wij er niet mee. In het vervolg gaan wij naar hier op het forum in diverse topics aangeprezen leveranciers en vertrouwen erop dat die wel de service verlenen die je mag verwachten. Maar we waren bij aankoop nog niet niet zo erg aktief op dit forum en nog niet van deze namen op de hoogte.

• sebastiaan

Je hebt het over de leverancier, bedoel je Salomon of de winkelier?

• skiester

ja idd, want wellicht zou een emailtje naar salomon al kunnen helpen?? idd geen stijl. Mogen wij de naam van deze leverancier weten?

• sebastiaan

Idd, want heb het idee dat de winkelier dit zelf bepaalt heeft.

Ik ken de jongens van Salomon goed, ik kan niet geloven dat zij dit op deze manier zouden afhandelen, ze geven altijd goede service.

Zou idd zekers ff contact opnemen met Salomon!

• Marlene

Is dit geen interessant onderwerp voor een programma als “Radar” of een ander consumentenprogramma?

Dit hoort gewoon goed opgelost te worden.

• Bert Martens

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2279

Stel de verkoper aansprakelijk voor alle geleden materiële schade. Deel hem ook mede dat je dezelfde skischoenen elders nieuw hebt moeten kopen omdat je het vertrouwen in hem kompleet verloren bent.

Doe dit via een aangetekend schrijven.

Als je terug bent van een lekker weekje sneeuw ga je maar eens lekker een robbertje met de verkoper doen. Dan krijg je, via je rechtsbijstandsverzekering, ook nog hulp van mensen die er verstand van hebben

• skiester

wat al helpt is als bekend wordt welke winkel zulke slechte service levert! Of wellicht is het een internetwinkel, dan wordt het verhaal al lastiger….

• Snowy

Als je lid bent van de consumentenbond kan een berichtje naar hen ook al wonderen doen. Een winkelier wil niet graag met een negatief bericht in de rubriek “stekeligheden” opgenomen worden…

• Nonblond

De leverancier kan ook worden gelezen als de winkel. Dat is een winkel in Heerhugowaard, die behalve een grote wintersportafdeling ook nog diverse caravanmerken verkoopt en campingwinkel van het jaar is geweest. Inmiddels hebben we van diverse kanten gehoord dat Salomon niet zo moeilijk doet. Alleen hoe kunnen we die bereiken, want met google hebben we alleen een vroegere importeur gevonden en op de site van Salomon staat geen contactadres. Inmiddels hebben we ook ontdekt dat de schoenen twee maten te groot waren. Dus zijn we ook nog slecht geadviseerd. Inmiddels via Wiflo goed passende schoenen gekocht en gaan we die uitproberen. Zal weer kontakt opnemen met mijn tussenpersoon, maar hebben ook al van diverse kanten gehoord dat recht hebben en recht krijgen zeker als het om dit soort bedragen gaat zeer lastig is. Maar wie weet kan de consumentenbond, de rechtsbijstand, Radar of Kassa wat betekenen.

• Nonblond

Ik wil nogmaals iedereen hartelijk bedanken voor het meedenken.