skibril verloren....verzekerd?

• kootje

Zo was ik 2 jaar geleden m'n adidas zonne/skibril met binnenbril kwijt. Geen idee waar hij gebleven was en waarschijnlijk ergens laten liggen. Maar het is nog niet eens in me opgekomen om hem te declareren bij de reisverzekering. Vindt het ook niet zo vreemd dat men zegt dat het onachtzaamheid is en dat er niet wordt uitgekeerd.

En er om gaan liegen doe ik ook niet. Bij diefstal moet je bij onze verzekering wel een politieverklaring hebben. Het meest vreemde is dat de meeste ski's op de laatste dag van de vakantie gestolen worden.

• joostdej

Het meeste is wel gezegd, maar toen ik vorig jaar mijn (aantal jaren oude) goggle was kwijtgeraakt (hij zat op m'n helm, en ineens was 'ie weg), kreeg ik na mijn uitleg (eerlijk) bij de verzekering de nieuwe bril vergoed. Ik heb er ook nog bij verteld dat ik niet wist hoe duur de oude was, en wel hoe duur de nieuwe was.

Het zal per verzekering wel verschillen.

• skiester

komt me bekend voor: ben ook wel eens zaken verloren… skistok, handschoenen, zonnebril. Gewoon kwijtgeraakt, kennelijk niet goed genoeg op gelet, nog nooit aan gedacht om dat te declareren bij de verzekering….

• gerard1808@hotmail.com

Eigenlijk vind ik dat soms de verzekeringen wel wat moeilijk doen hoor. Wij hebben al jaren een doorlopende reisverzekering bij de zelfde maatschappij, vorig jaar had ik ons fototoestel in de koffer gepakt (stom??) tijdens onze vakantie naar Thailand, op, of de luchthaven van Dusseldorf of Bangkok is er vrij onzorgvuldig met onze koffer omgesprongen, resultaat…… kofferslot beschadigd en in ons fototoestel zat een behoorlijke barst, omdat wij hier pas na een paar dagen toen de fotocamera het opgaf achter kwamen was reclameren op de luchthaven niet meer mogelijk.

Bij thuiskomst de verzekering hier van in kennis gesteld, helaas viel er niks van te halen want we hadden het fototoestel in onze handbaggage moeten vervoeren……. helaas!!! die camera…….ach, balen maar die foto's die we eerste paar dagen gemaakt hadden waren helaas ook niet meer te redden!!!!! Wat betreft die koffer ach die is vervangbaar net als de camera! Ik wil er nog bij vermelden dat we nog nooit iets geclaimd hadden dus wel heel flauw. maar goed het is niet anders.

• skiester

Ja dat is zeker flauw, vind ik totaal anders dan iets verliezen!

• Marinus

Waar ik wel (door schade en schande) achter gekomen ben is dat verzekeringen (of experts die door hen ingehuurd worden) de eigen regels soms nogal eens in hun eigen voordeel willen uitleggen.

De voorwaarden goed doorlezen en niet altijd akkoord gaan met het eerste voorstel van de verzekering.

Overigens zitten wij bij Interpolis en 2 maal iets gedeclareerd zonder problemen. Oudste had opzetstukje voor haar bril verloren en vrouwlief had de verkeerde elektrische kookplaat aangezet, waardoor het koffie apparaat begon te smelten :D Alles telefonisch geregeld, zonder bonnetjes, formulieren o.i.d. Zal wel iets anders worden als ik elk jaar een paar Fury's declareer ;) Maar ja, Serfaus, schijnen nogal wat ski's gestolen te worden.

• Janneke

Tja, vaak een kwestie van interpretatie, maar de meeste verzekeringen dekken schade, diefstal en verlies. Als ze dan verlies niet dekken onder het mom van onzorgvuldig handelen , vind ik dat niet zo netjes. Verlies is eigenlijk bijna altijd een gevolg van onzorgvuldig handelen. Iets uit je handen laten vallen, iets simpelweg vergeten en achterlaten, je tas niet goed dicht doen, etc. etc.

Ik ben ooit een zonnebril verloren, doordat ik vanaf een boot de zee in dook terwijl ik die bril nog op mijn hoofd had. Stom natuurlijk, maar de verzekering deed helemaal niet moeilijk en vergoedde het verlies.

• kootje

Dus had ik gewoon mijn bril bij Interpolis moeten/kunnen declareren. Net als skiester vind ik dat eigenlijk; eigen schuld dikke bult.

Trouwens, ze verdienen aan mij toch al niks. En de ziektekostenverzekering ook niet.

• skiester

haha idd, ik kan me nog wel herinneren dat ik met Oakley zonnebril op op een luchtbed ging liggen, en toen kwam er een grote golf, ik kopje onder, bril weg. vond ik nogal stom van mezelf en heb er daarom niet aan gedacht om te declareren, gewoon een nieuwe gekocht…

• Janneke

Tja, stom, eigen schuld of niet, onzorgvuldig handelen… als je voor een reisverzekering betaalt en het valt onder de dekking, waarom zou je het dan niét declareren? De enige reden om evt. niet te declareren is je eigen risico…

Ik moet toegeven dat ik in ruim 20 jaar tijd 2x iets gedeclareerd heb: 1x die verloren zonnebril en 1x een gestolen camera.