skibril voor brildragers

• Nonblond

De zonnebril op sterkte die Germie aanraadt is inderdaad een hele goede tip. Bij sneeuwval heb ik toch liever de goggle over de bril. Omdat je meer diepte ziet. Echter je moet deze tijdig opzetten. Als je deze bovenaan de piste opzet en meteen gaat skieën dan is het heel snel erg mistig. Maar als je onderaan de lift meteen de goggle over de bril opzet dan gaat het doorgaans prima.

• frank

Je kan ipv een skibril op sterkte ook gaan voor een normale bril die over je gewone past. Als je vaak last hebt van beslagen glazen kan je kiezen voor de smith turbofan OTG (Over The Glasses) check ook: staan ook op snowcountry

• Motocrossadvies

Ik help al vele jaren bril dragende motocrossers en lever sinds 2010 ook een aangepaste bril voor de Skisport

Meer info www.motocrossadvies.nl

• hakke

Onze kinderen zijn allebei brildragend. Het eerste jaar hebben ze zonder bril geskied, ze waren toen 6 en 8 jaar). Gewone zonnebrilletjes en een gewone skibril (die ze zelden op hebben gehad). Toen de ogen te slecht werden (jongste zat op 9 jarige leeftijd al op -6)een zonnebril op sterkte aangeschaft (zijn bij pearl niet echt duur) en bij heel slecht weer hebben ze over hun bril een skibril gedaan. Nadeel bij ons was wel dat de ogen van onze kids hard achteruit gingen en dat we dus regelmatig een nieuwe zonnebril moesten aanschaffen. Daarom zou ik nooit kiezen voor een skibril met voorzet bril/glazen. Die gebruik je hooguit een paar weken per jaar en het jaar erop zijn de glazen alweer te zwak. Toen ze 11 en 13 waren zijn ze overgestapt op lenzen en die hebben ze met sporten altijd in. We zorgen wel dat we een reserve lens bij hebben want we hebben 1x gehad dat een lens verloren ging op de piste…..en met -12 zie je dan niet zoveel meer. Zelf heb ik er ook voor gekozen om tijdens het skien altijd lenzen te dragen. Zachte lenzen gaat prima. Terwijl ik brildragend ben. Wanneer dat niet gaat dan draag ik mijn zonnebril op sterkte.