Grofweg gezien heeft een kind de motorische vaardigheden om echt skiën aan te leren als hij/zij kan steppen.
Of hij/zij dan mentaal in staat is om ook te willen skiën zal per kind wisselen.
Pizza?
Hou nou eens op met dat “ ]pizza” roepen.
Een pizza is rond. Als je het dan al wil zeggen, dan pizzapunt. Anders kun je het ook net zo goed Pflug noemen.
Of ben ff creatief. Boot, vliegtuig, raket.
Maar hou nou echt eens op met dat pizza pizza pizza…
Wordt zo moe van al die leraren die alleen maar pizza roepen.
Verder vandaag een mega poeder dag gehad!
haha
Nu enige tijd na mijn vorige bericht hierboven, kan ik zeggen dat eerst lessen in nl heel veel profijt van hebben gehad. Op vakantie was ze nog 3 jaar, maar kon gerust mee tochten van 30 à 40 km per dag te maken, groene, blauwe, rode en zwarte pistes. Het ging niet het tempo dat we normaal zouden ze hebben en moesten vaker een pauze nemen, maar hebben heerlijk genoten. Dus binnenkort gaat ze weer starten met lessen (vanaf september).
haha ik dacht ook al: daar moet de Olympisch kampioene van 2026 staan! Maar waarschijnlijk, (en zo niet dan is dat heel knap) is ze gewoon tussen de benen zwart afgegaan: want op die manier heb ik met mijn 5 jarige die nog nauwelijks kon skien vorig jaar ook een stuk zwart gedaan. En dan kun je beter 3 jaar hebben want die til je gewoon op bij het draaien, die van mij was daarvoor wat zwaar en dan betekent dat een heeeeele wijde pflugbocht voor mammie!
Jammer dat er zo wordt gereageerd. Ja, ik ben trots op haar, maar het is echt zo. Die 30 tot 40 km per dag leidde ik af van de skipas (achteraf via internet). In het gebied maakten we bijna elke dag de route van hinterglemm, naar saalbach, naar leogang en dan weer terug naar saalbach en hinterglemm. Zulke afstanden zou ik het echt niet volhouden tussen de benen. Nee, echt, skiën op een borstelbaan 4 maanden lang heeft echt zin gehad en ze kon echt zelfstandig skiën. En zij was blij dat ze lekker bij ons mocht blijven en niet “gedumpt” hoefde te worden in een skiklasje waar ze samen met 15 andere ( jankende) peuters/kleuters zelfstandig heuveltjes op moeten klauteren, zelf op moeten staan, niet mogen stoppen/plassen als ze dat willen, kou lijden van het wachten… Tja moeilijke keuze. Bovendien hebben we zo veel voorpret gehad op de borstelbaan. Dus zeker een aanrader. Het is maar een tip, doe er mee wat je wil. En het is aan jezelf als je het niet wilt geloven.
Beetje lange tenen Suus? Die 30-40 km geloof ik ook wel, dat red je makkelijk, maar een 3 jarige loslaten op een zwarte piste: dat is of ongeloofwaardig, of (zoals ik al zei) ze heeft zoveel talent en zo exceptioneel goed dan moet je er wat mee doen zodat NL in 2026 een Olympisch kampioene skien heeft (niet alleen snowboarden..)
Mij lijkt het vooral erg onverantwoordelijk wnat ik zou mijn kleintje dus echt niet loslaten op een steile ijzige piste, want lessen vooraf in NL hebben veel zin (en als je oude posts leest dan ben ik daar alleen maar pleitbezorger van), maar een kind van die leeftijd kan nog niet zelfstandig skien (ook niet zelfstandig een drukke weg oversteken) dus die moet je elk moment op kunnen pakken. Lijkt me vrij lastig op zwart.
Suus Schreef:
——————————————————-
> niet “gedumpt” hoefde te worden in een skiklasje
> waar ze samen met 15 andere ( jankende)
> peuters/kleuters zelfstandig heuveltjes op moeten
> klauteren, zelf op moeten staan, niet mogen
> stoppen/plassen als ze dat willen, kou lijden van
> het wachten…
Jammer dat je zulke slechte ervaringen hebt met ski klasjes, misschien dat je eens naar een skigebied moet gaan dat wat meer op kinderen is ingesteld?
Ik was juist in een skigebied (hinterglemm) met hoge waardering voor kleintjes met een skischool met eigen weides, toestellen en clowns, maar helaas was dat wel de ervaring die ik had toen mijn oudste voor het eerst mee ging in de voorjaarsvakantie. Hij was gelukkig 5 en kon zich aardig redden, maar heb met kromme tenen gestaan toen ik andere kindjes ze heb zien brullen, urenlang. Dat wilde ik die anderen niet aan doen. In de voorjaarsvakantie moet je rekenen op honderden kleine kinderen, en vaak wordt er jeugd opgezet die nog lang niet alle brevetten hebben gehaald. Misschien dat ze met de kerst wel op les gaan daar, maar nu hebben ze meer de leeftijd dat ze ook plezier hebben om met leeftijdsgenootjes te skiën.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?