gezocht: Lawine pieper (LVS), sonde en schep

• QmaartenQ

Er bestaat een hele site over avalanche beacons oftewel lawine piepers, waar je alles kunt vinden wat je weten wil.

http://beaconreviews.com/transceivers/

Overigens kan ik het alleen maar toejuigen dat je in ieder geval met pieper, sonde en schep op pad wil, dat al is veel meer dan dat meeste mensen doen.

Maar het kan erg misleidend zijn!

bekijk deze foto maar eens, over vals gevoel van veiligheid gesproken:

• rene

ik ken het, ik zal de foto's van de lawine waar ik bij was eens online zetten hier.

gr. rene

• doov

Rene, het spijt me, maar die Freeride sucks big time.

Met jouw uitleg, je wilt immers alleen zenden, is ie natuurlijk prima. Maar zoeken met dat ding? Vreselijk. Ik heb er, zuinig als ik ben, ook 1 gekocht.

Na wat oefenen met Bas die de DSP heeft, ben ik meteen omgegaan en heb ik ook die pieper aangeschaft. Niet voor mezelf, maar voor Bas, want hij kreeg het behoorlijk benauwd toe ik hem na 8 minuten virtueel nog niet gevonden had.

Met heel veel oefenen zul je ook met een 1 antenne apparaat snel het slachtoffer kunnen vinden, maar daar moet je maar de discipline voor op kunnen brengen. Laaglanders behoren dingen te hebben die foolproof zijn.

• Skifreak

Zit je nog met meer vragen, en het lijkt erop dat dat zo is, dan zou ik 'm toch eens op wePowder stellen…

Om nog even te reageren op je vraag over 1 en 3 antennepiepers: het is volgens mij maar goed dat deze niet meer met elkaar vergeleken kunnen worden. Ik bedoel, het is toch een beetje de keuze tussen een auto uit begin jaren '80 en een nieuwe uit 2009 met alle veiligheidsopties. Tuurlijk, ze brengen je beiden op de plaats van bestemming, maar ik weet wel bij wie ik zou instappen. Laat ik het daar bij houden….

• Astrid

Ik heb alles wat je zoekt:

Pieps (ortovox m1)

Sonde (ortovox 240 cm)

Schep Black Diamanond (deelbaar)

• skiester

eeh dit was een 2 jaar oude advert. Ik zou als ik jou was dit op wepowder.nl zetten. ALhoewel ik niet denk dat iemand heel geinteresseerd is in de M1, tenzij als oefen pieper. Want het is een 1 antenne apparaat (tegenwoordig is alles 3 antenne) dat in de markt was in 98 en 99 (dus min 10 jaar oud). Is het batterijdeurtje trouwens vervangen? Dat wat nl een terugroep probleem van de M1 en de M2.

• doov

Je mag wel altijd als eerste naar beneden van je vrienden met je Freeride. Dat dan weer wel.

Ik had hem eerst ook. Na de eerste zoekoefening samen met Bas, meteen naar de DSP overgestapt, want foolproof zoeken met de Freeride is er niet bij. En zo werd goedkoop alsnog duurkoop.

Maar als je hem idd alleen als zender gebruikt, danis er niets aan de hand, wat dat doet ie gewoon.

• doov

Tjonge, zit ik op een oude posting te reageren, terwijl ik al een reply had gegeven. Stom :S