Reisverslag/ informatie St Anton

• Jürgen

Ik betrap mezelf erop dat ik verslagen zonder foto's slechts snel doorscan en niet echt lees. Kon je geen foto's maken me je mobiel? Die had je vast wel bij je.

• kootje

Gek toch, ik heb hem wel helemaal gelezen. Zal wel nieuwsgierigheid zijn. ;-) Ik ken het gebied nl niet. dus vond het prima informatie over het skigebied en hoe iemand dat gebied beleeft.

• JW

JosA, ik denk dat je je hier iets te snel op je tenen getrapt voelt. Niemand zal ontkennen dat de beleving van een skigebied helemaal afhangt van persoonlijke voorkeuren, en ook van wat je in zo'n week meemaakt (waarbij de sneeuw en het weer ook mee kunnen spelen).

Ik vind zelf dat je (ook zonder foto's) een heel duidelijke beschrijving van het gebied geeft. Ik heb het in elk geval met veel interesse gelezen. Waarbij vooral de bezopen ligging van die (veelgeprezen) aprés-skitenten me opviel. Dat is vragen om ongelukken.

Ik denk ook dat, als je in zo'n gebied de brede blauwe pistes van Lech het meest aantrekkelijk vind, St. Anton niet het gebied is waar je optimaal van kunt genieten. Daarvoor moet je, is althans mijn indruk - ik ken het niet -, meer houden van moeilijke pistes en vooral off piste-avonturen. Dan moet je in elk geval een behoorlijk goeie skiër zijn (anders is het genieten gauw over :D).

Een redelijk goeie skiër is m.i. iemand die op een veilige gecontroleerde manier alle kleuren helling onder verschillende omstandigheden kan afdalen. Dat zegt op zich weinig over de voorkeuren van zo'n skiër.

• Joep

Goed verslag. Wat een kul dat er foto's bij zouden moeten zitten. Ik lees veel informatie waar ik wat aan zou kunnen hebben. Foto's zien er vaak toch hetzelfde uit.

Ik vind dat JosA te prijzen is om zijn nieuwsgierigheid naar verschillende gebieden (was vorig jaar ook degene die naar Landal Greenparks in Oostenrijk was geweest toch?) en de bereidheid om daar een uitgebreid en eerlijk verslag over te schrijven. En ook weer handig dat dat anderen prikkelt om een paar goede tips over het gebied en dorp te geven. Zo vult het lekker aan allemaal!

(jammer dat we dat in de huidige forumstructuur niet kunnen categoriseren :()

• JosA

Helaas mobiel zonder camera, tis een puur bellen en gebeld worden telefoontje.

groet,

JosA

• JosA

jep dat was ik, nu verzuipen ze in de sneeuw daar in bad klein kirchheim. hehehehe

• jacob

beste JosA,

je geeft het in jouw posting toch al zelf aan:

“Persoonlijk vind ik dit skigebied veel mooier dan St Anton. De pistes zijn breder opgezet en alles is goed op elkaar afgestemd. Ook waren de pistes beter onderhouden. Lech is zeker voor beginnende skiers een mooi gebied waar je brede, lange blauwe afdalingen hebt. Daarnaast zijn er voldoende rode pistes die ook weer in goede staat verkeren.”

Ik heb het woord beginner niet gebruikt…..

Ter relativering: ik ski al 25 jaar en kan m.i. zeggen dat ik goed kan skien. Heb ook al veel in Frankrijk gezien. Maar begin maart ga ik lekker een week genieten in Lech!

(maar er zijn in Lech stiekem ook een paar zeer uitdagende routes….)

• JosA

Jacob, wellicht heb je ook gelezen dat ik probeer een beschrijving te maken van een gebied en geef dan aan dat lech voor beginners aantrekkelijk is.

De reden dat ik ook over beginner praat is dat ik op pad was met een beginner en zodoende veel aangeef wat voor de meeste the comfort zone is.

Ik ski pas 6 jaar, maar heb inmiddels 22 weken op de latten gestaan met erg veel lessen en trainingen in nederland. week 23, 24 en 25 staan geboekt voor dit seizoen.

Have fun in Lech en dan vooral op de ski routes 45a, 40,41,39,49,63,37 want de rest van de pistes zijn breed en goed onderhouden en erg goed te doen voor beginners. :-)

mzzl

• christophe

toch niet de rufikopf-osthang?:-)

• Joostdej

Leuk om te lezen. Wij hebben het er vorig jaar prima naar onze zin gehad. Mijns inziens is de dalafdaling van de Rendl niet echt geschikt voor beginners. Er zitten (voor zover ik me kan herinneren) best wel wat smalle steilere stukjes in.