2010 Zwitserland???

• simoontjuh

Hallo skifanaten.

We zijn serieus aan het overwegen om volgend seizoen ons geliefde oostenrijk een keer te verruilen voor Zwitserland.

Eens kijken wat die “buren” te bieden hebben.

Veel lovende berichten hier gelezen over Zermatt,dus dat is tot dusver de eerste optie.Maar misschien hebben jullie nog geheime tips?

Nu enkele vragen voor de CH-gangers.

1) we zijn met een groep van min 10 personen(waaronder 4 kids,maar het kunnen totaal 14 personen worden)

2)we zoeken appartement of chalet vlakbij de piste/liften

3)luxe hoeft het niet te zijn,daar hangen we niet zo aan

4)en natuurlijk zoals het de echte nederlander betaamd; voor weinig :D

Kids kunnen allemaal goed skieen,moet soms zelf alle zeilen bij zetten om ze bij te houden:D

Is Zwitserland qua prijs ongeveer vergelijkbaar met Oostenrijk wat betreft restaurants ed?

Verder zijn natuurlijk alle tips welkom.!!!!

Alvast bedankt

• Henk

Ik weet niet in hoeverre het puur om het skiën gaat. Ik zelf ben net terug uit Morgins. Dorp stelt niet veel voor, prijs van appartementen vond ik goedkoop. Wij zaten vorige week in een 6 persoons appartement voor 350 euro! Zwembad in de kelder van het gebouw en bijna in de achtertuin een lift, naar de andere lift konden we skiën tot op 50 meter dan. Chatel zit aan de ene kant en Champoussin aan de andere kant, Portes du Soleil dus. Ik ben er nu 4 keer geweest en het is gewoon heerlijk om de hele dag lekker onderweg te zijn. 3 keer met een groep geweest en 1 keer met gezin, altijd gezellig daar in de T Bar. Het eten/drinken in Zwitserland is aanmerkelijk goedkoper dan in Frankrijk.

suc6 met je keuze,

Henk.

• skiester

Zermatt en goedkoop en vlak bij de piste gaat niet samen. Als je dat wil kun je beter in Cervinia gaan zitten (zelfde gebied, verder rijden).

Sowieso is het in de grotere gebieden in Zwitserland relatief duur om aan de piste te zitten: met name omdat deze accomodaties vrij zeldzaam zijn.

Ik denk dat je nog de meeste kans hebt om in 4V (La Tzoumaz, Veyssonaz etc) iets te vinden: daar zijn relatief veel chalets te vinden. Ook in Aletschgebied is alles dat eindigt op Alp (Bettmeralp etc) bij de piste, maar dan moet je snel zijn want dat loopt echt snel vol.

• GP

En Flims dan. Ook prima daar. Wel wat duur maar top gebied om te skien.

• skiester

heb ik niet genoemd want daar is helemaal weinig betaalbaars bij de piste te vinden…

• simoontjuh

Oke!

Alvast bedankt voor de snelle info!

Heb ik in ieder geval weer een aantal namen om op te Googelen.

Maar natuurlijk zijn meerdere tips/adviezen welkom!

We zijn nog nooit in Zwitserland geweest(ook niet in de zomer) dus plaatsnamen of gebieden die we tegenkomen tijdens de “googlereis”zeggen ons niets.

Dan is het fijn om van andere wintersporters de voors en tegens te kunnen horen.

Zo kunnen we in ieder geval onze zoektocht toe spitsen.

Ik zal morgen toch een heel voorzichtig ook een balletje opgooien over Frankrijk,want(kort) aan de piste zitten is voor ons allemaal een pre.

• jacob

Check Les Collons in 4V.

Veel appartementen, dicht bij de lift en aansluiting op de 412 km pistes tot in Verbier

Zeer redelijke prijzen

Heel rustig dorp op 1800 m., waar verder weinig te beleven valt.

Zie ook het item met mijn bijdrage hieronder (verslag Quatre Vallees)

• haas

Ik ben absoluut geen ch expert, hoewel ik het er prettiger vind dan wat ik persoonlijk ken van oostenrijk (haha daar heb je dus ook al niks aan :-). Vrienden zijn heel enthousiast over lenzerheide (valbella) . Zij logeren dan in Parpan. Misschien voldoet dat aan je eisen?

• Joep

Wat is je referentie simoontjuh? Waar ben je tot nu toe geweest? Acco aan de piste is niet overal ruimschoots aanwezig (is in feite alleen in Frankrijk zo, ook in Oostenrijk niet). Inderdaad zou ik Les Collons of Veysonnaz kunnen aanraden. Lenzerheid vind ik ook een goede tip maar ik ben er zelf nog niet geweest. Overigens heb ik laatst in Zermatt nog zitten zoeken en best betaalbare dingen gevonden op 150-200 m van het dalstation van een van de banen daar. Bettmeralp of Riederalp lijkt mij heel erg leuk, maar je moet wel met je hele gezelschap eerst met alle bagage in een kabelbaan de berg op. Daar wordt je dan weer niet erg vrolijk van denk ik. Adelboden/Lenk is ook een mooi gebied. Met name in Lenk moet er denk ik nog wel wat acco in de buurt van de liften zijn.

• simoontjuh

Waar we geweest zijn;

Soldeu-Andorra

Lutago-Italie 2x

St Johann in Tirol 5x

Turracher Hohe over 3 weken 4x

Solden 4x

Kaprun

Mayerhofen

Heel verschillend dus wat betreft gebieden.