Pas met foto Les Trois Vallees?

• Bas

Kan ik mijn rekening nummer doorgeven voor de prijsstijging tov vorig jaar?

Kinderen daar krijg je zoveel voor terug. Nu hoef ik je kind niet maar een financiele bijdrage zou billijk zijn toch?

PS er zijn wel degelijk passen met foto (meerdaagse en/of die nieuwe P@S) en bij een aantal liften hebben ze een computer met scherm waarop de foto verschijnt inclusief enkele details. Ik heb het zelf meegemaakt dat ze er iemand uitpikten en die kon zijn kaartje inleveren. Voor de goede orde bij de Mont de la Chambre lift in LM. Foto komt niet meer op de pas maar wordt ingescand en opgeslagen in het systeem.

• Joep

Het zou naief zijn van de liftmaatschappij om er vanuit te gaan dat elke persoon die een bed bezet houdt ook gebruik gaat maken van de liften.

Prijsverhoging van de pas heeft natuurlijk veel meer oorzaken dan deze praktijk, die ook al sinds jaar en dag bestaat.

Feit is wel dat het geld ergens vandaan moet komen en dat door het frauduleuze gedrag van anderen de mensen die wél betalen meer moeten betalen.

Sinds de invoering van de handsfree-passen is het wat makkelijker geworden om passen uit te wisselen (wat dus op grond van de algemene voorwaarden verboden is). Zolang je binnen eenzelfde leeftijdscategorie blijft is de pakkans denk ik klein. Verder kunnen ze een foto maken als je de pas koopt en die aan de pas linken. Foto komt dan in beeld als je door een poortje loopt. Op basis daarvan kunnen ze je wat makkelijker betrappen. Ook daar heb ik de liftbedienden echter niet erg hun best op zien doen. Ook wordt er lang niet altijd een foto gemaakt bij de pas (vaker niet dan wel in mijn beleving). De vraag is dan ook inhoeverre de liftmaatschappijen het echt als een probleem zien.

• Janneke

Ik heb geen kinderen, en dus ook geen oppas, en hoef dus ook niet te “sjoemelen” met skipassen. Ik snap wel dat mensen dat doen… maar ja, als je gepakt wordt “eigen schuld, dikke bult”.

Vaak zijn skipassen korter dan 3 weken zonder foto, en langer dan 3 weken met foto. Zoals Bas schrijft, zijn er liftsystemen waarbij die foto op een computerscherm verschijnt. En let ook maar eens op de kleur van het lampje dat gaat branden, als je skipas bij het poortje gescand wordt. Voor kinderen wordt vaak een andere kleur gebruikt dan voor volwassenen (dus ga vooral niet met bijv. de skipas van je kinderen sjoemelen!). En voor passen langer dan 3 weken krijgt het lampje weer een andere kleur. Daar wordt wel degelijk op gelet… en als ze je pakken, ben je dus de klos.

• DooV

Helmpie, spiegel goggle en buff uitwisselen en je kunt als vent zelfs op de pas van je meissie skiën.

• Bas

Buff, dat hebben vrouwen toch alleen op/om?

• Mirte

Je weet nu toch zo langzamerhand wel dat Doov graag bij de vrouwen hoort ;-)

Eh, er in ieder geval het liefst mee skiet :o

• Jan

Beste Bas,

waarom zou je moeten betalen voor een skipas die je niet gebruikt, Dit wordt in de hand gewerkt door de prijzen die gevraagd worden voor skipassen van 1, 2, en 3 dagen. Die zijn relatief duur, en wordt dus ook door niemand gedaan.

Ik vindt het niet meer dan redelijk dat je een skipas doorschuift als je vrouw op de kinderen past en de dag daarna als het mijn beurt is.

Jan

• Joep

Hoi Jan, het is heel simpel:

Als je een skipas koopt, ga je akkoord met de algemene voorwaarden. Daarin staat dat de pas niet uitgeleend mag worden.

Dat jouw oplossing voor jou goedkoper is, wil niet zeggen dat het “meer dan redelijk” is. En het goedpraten omdat je kleine kinderen hebt is al helemaal belachelijk.

Ik kan het ook “meer dan redelijk” vinden dat ik ook wel eens een reisje mag maken met het treinabbonnement van mijn vrouw. De conducteur zal daar niet zo van onder de indruk zijn.

Je mag van mij @!#$ hebben aan de regels, heb ik zelf ook wel eens, maar wees dan een vent en zeg dat gewoon (zoals Luthien) en kom niet met kromme redeneringen om je geschraap te rechtvaardigen.

• Jeroen

“Verder kunnen ze een foto maken als je de pas koopt en die aan de pas linken. Foto komt dan in beeld als je door een poortje loopt. Op basis daarvan kunnen ze je wat makkelijker betrappen.”

Zoiets hoorde ik inderdaad eerder, maar wij laten onze weekpassen altijd door één van ons allemaal tegelijk aanschaffen omdat we niet met z'n zessen in de rij willen staan. Hoe gaat dat dan?

• Tinus

Maar bekijk het eens van de andere kant;

Stel de drie volwassenen kopen alledrie een skipas van 6 dagen. Als je dan rouleert, dan skiet iedereen met de 6-daagse pas maar 4 dagen. Je hebt dan dus een skipas gekocht terwijl je op de dagen dat je oppast geen gebruik maakt van de liften, skipistes en andere voorzieningen. Dat is dus 3 keer betalen voor 6 dagen terwijl ieder maar 4 dagen per man skiet…

Begrijp me niet verkeerd, ik keur skipassen delen ook beslist niet goed, maar ik vraag me af of de meesten onder ons niet hetzelfde zouden doen…

Betalen voor iets waar je geen gebruik van maakt is ook nogal iets!

Grt,

Tinus