Pijn ?

• Marion

Ik heb eigenlijk nooit spierpijn, ik ga 3 keer per week naar de sportschool, rijd 5 keer paard in de week, dus die benen kunnen het wel hebben….

Vriendin van mij die nooit sport, had de 1e vacantie ontzettende bibberbenen, die zag je gewoon heen en weer trillen, die kon echt maar halve dagen skien daardoor.

• Gea

Behalve dat ik wekelijks aan aquafit doe en een redelijke conditie heb, ben ik 2 weken geleden begonnen met ski-oefeningen. Ik heb ooit deze oefeningen van internet gehaald. Kootje gaf ook een goeie link voor ski-oefeningen.

Ik weet zeker dat als ik deze voorbereiding niet doe, ik tijdens de wintersportvakantie veel last zal hebben van mijn kuiten en bovenbenen de eerste paar dagen.

• Janneke

En waarom zou dat geen toegevoegde waarde hebben? In een paar weken tijd kun je je beenspieren behoorlijk snel trainen en sterker maken (bijv. een paar lesjes bodypump).

• DooV

No Pain, No Glory!

Kuiten en dijen willen nog wel eens pijn gaan doen in de avonduren.

Beetje masseren wil wel helpen.

• Snowzone

Door bijv. je quadriceps te trainen ontlast je je knieen. Maar goed, als je daar een week van te voren mee begint zal het weinig helpen.

• Raffie

Veel verschillende meningen zie ik…dat is juist goed.

ik denk zelf dat een beetje training vooraf helemaal geen kwaad kan en juist goed is. Het is niet voor niets dat men op het journaal zegt dat de NL-er slecht voorbereid zijn.

En een beetje bwegen is trouwens in het algemeen goed voor je. Dus dat is wat je dan ook doet op de sportschool of thuis.

Allemaal alleen maar goed en zeker de tips en oefeningen.

Raffie

• kootje

“Beetje masseren wil wel helpen.”

Vooral met Weleda olie.

• Mirte

Bovenbenen willen wel eens “vollopen” en als ik mijn schoenen te strak zet in de morgen dan heb ik direkt kramp aan de zijkanten van mijn voeten.

En ik train tegenwoordig niks meer ;-)

• Bert

Ik lees alle reaktie van mensen die zeggen geen pijn in de benen te hebben? Ik geloof die mensen niet. Zelf schaats ik 4x in de week een uur en fiets ik minimaal 1x in de week 4 uur. En toch heb ik na een dag skieen spierpijn. Na 3 dagen sta ik ook op als een “oude” man. Dit gevoel gaat wel redelijk snel weg, maar toch spier pijn hoort er bij.

• skiester

:D

Kun je je voorstellen hoe ik me voel, nadat ik de kinderen ook in hun skispullen moet krijgen, moet haasten met alle skis naar de skischool etc…… zweet!