frankrijk 4 - 10 april

• Piepo

Ik heb erg veel ervaring met het inkopen van reizen in het meer of mindere budget segment. Bizz, Camelot en Sunweb hebben naar Val Thorens in de betreffende week niets interessants meer! Of ik heb niet goed gekeken.

Interessant is in mijn geval een Bus, Acco en Skipas pakket-reis voor zo rond de 400 - 420 euro p.p. op basis van 6 personen.

Ik kan absoluut niets meer vinden….

Maareuh, dat was mijn vraag niet zo: ik wilde meer weten wat La Plagne doet in deze tijd van het jaar kwa sneeuw, maar ik denk dat de gok wel te wagen is!

• Piepo

bedankt Roel! Ik heb opzich voor Val Thorens wel een alternatief in de vorm van la plagne (belle plagne) en dat zie ik wel redelijk zitten. Weliswaar is het geen droomgebied, maar het is ook niet heel verkeerd volgens mij (ben er 10 jaar geleden ook geweest).

les Menuires zou ook een alternatief kunnen zijn. Ski-technisch is dat helemaal in orde, maar ik vind het dorp nou niet echt je-van-het. En ook Les Menuires gaat alles bij elkaar in die week weg voor zo'n 380 euro zonder grote pas, moet beter kunnen dacht ik zo.

Val Thorens zagen we wel zitten omdat het ook wel redelijk gezellig is in het dorp enzo. Dat is in Belle Plagne wel duidelijk anders, toch denk ik dat het vergeleken met Les Menuires geen vreselijk verkeerd alternatief hoeft te zijn!

Maar goed, ik twijfel bij gebieden waar de gemiddelde hoogte van de pistes onder de 2100 meter komt en dat is bij La Plagne wel duidelijk het geval (groot deel van het gebied ligt zelfs onder de 1900 meter). Maar plus punt is weer dat er een redelijke gletcher is, dat geeft iig wat zekerheid. De 3V ligt toch denk ik gemiddeld wel ergens op de 2300 meter, met aardig wat toppen van 2800 meter of meer.

maar goed, ik denk dat ik Belle Plagne wel aan durf begin april….

• skiester

dat is ook de reden dat ik me niet meteen inschrijf. Ik zit er idd wel serieus over te denken om eens een dagje priveles off piste te nemen. Want om heel eerlijk te zijn bak ik er weinig van. Of de punten duiken in de sneeuw, of ik leun te ver achterover en verlies dan controle als het steiler wordt. Ik voel me ook heel onzeker, maar dat heeft ook te maken dat ik geen idee wat ik moet doen. Heb wel gemerkt dat het al scheelt als je meer op beide benen gaat skien: ik heb toch nog vaak te neiging om veel meer kracht/gewicht op het dalbeen te zetten. Maar het lijkt me wel supergaaf! ZEKER met een heli! (heb sowieso nog nooit in zo'n ding gezeten)

• Yvonne

Ik ben ooit een keer het 2e weekend van April in La Plagne (1800) geweest. Daar werd het 's middags al wat papperig. Sneeuw bovenin was nog goed, dus is Belle Plagne inderdaad een betere optie.

Anders nog eens kijken in Les Arcs?

Succes in ieder geval.

• JW

Heel herkenbare problemen :)

Ideaal: op een dag met sneeuwval waarbij voor de volgende dag mooi weer wordt voorspeld onmiddellijk naar de skischool en voor de volgende (hele of halve) dag privé-les regelen. Leer je echt veel van.

En als je écht je skivaardigheid (de basis heb je beslist !) op dit terrein wilt uitbreiden een keer deelnemen aan een off pisteweek voor beginners, b.v. bij EB-ski. De kans is groot dat daarmee een hele nieuwe (ski-)wereld voor je open gaat !

• Dray

Zelf eind maart-begin april een weekje naar Belle Plagne. Ben er nog nooit geweest, maar verwacht dat er dan nog goed te skiën moet zijn. Is uiteraard afhankelijk van weersomstandigheden, maar er zijn behoorlijk wat pistes ruim boven de 2000 meter, zeker als je Les Arcs erbij betrekt. 675 euro voor hotel met halfpension en skipas lijkt mij niet verkeerd.