bedankt Roel! Ik heb opzich voor Val Thorens wel een alternatief in de vorm van la plagne (belle plagne) en dat zie ik wel redelijk zitten. Weliswaar is het geen droomgebied, maar het is ook niet heel verkeerd volgens mij (ben er 10 jaar geleden ook geweest).
les Menuires zou ook een alternatief kunnen zijn. Ski-technisch is dat helemaal in orde, maar ik vind het dorp nou niet echt je-van-het. En ook Les Menuires gaat alles bij elkaar in die week weg voor zo'n 380 euro zonder grote pas, moet beter kunnen dacht ik zo.
Val Thorens zagen we wel zitten omdat het ook wel redelijk gezellig is in het dorp enzo. Dat is in Belle Plagne wel duidelijk anders, toch denk ik dat het vergeleken met Les Menuires geen vreselijk verkeerd alternatief hoeft te zijn!
Maar goed, ik twijfel bij gebieden waar de gemiddelde hoogte van de pistes onder de 2100 meter komt en dat is bij La Plagne wel duidelijk het geval (groot deel van het gebied ligt zelfs onder de 1900 meter). Maar plus punt is weer dat er een redelijke gletcher is, dat geeft iig wat zekerheid. De 3V ligt toch denk ik gemiddeld wel ergens op de 2300 meter, met aardig wat toppen van 2800 meter of meer.
maar goed, ik denk dat ik Belle Plagne wel aan durf begin april….