Dat kan natuurlijk meevallen. Misschien zit je in een groepje met allemaal “lotgenoten” .
Wat ik alleen eigenlijk niet goed begrijp is dat iemand zonder enige off piste-ervaring aan zo'n intensief programma deelneemt. Ik zou eerder verwachten dat deelnemers al behoorlijk buiten de piste hebben geavonturierd. Dan weet je ook een beetje wat je kunt verwachten, of je het leuk vindt en of je het aan kunt. Want het is wel heel wat anders als op de piste skiën.
Natuurlijk lijkt het prachtig: twee keer per dag met een heli op een Italiaanse bergtop te worden afgezet, en dan stuivend door mooie poedersneeuwvelden weer in mooi bochten naar beneden glijden.
De werkelijkheid kan heel anders zijn. Als je uitgestapt bent moet je wel naar beneden
Die mooie sneeuwhellingen kunnen hard en verijsd zijn, de verwachte poedersneeuw kan rotte verraderlijke korstsneeuw of (lager op) zware natte dooisneeuw zijn.
Bij slecht zicht kan de heli niet de lucht in of lawinegevaar kan de geplande afdalingen onmogelijk maken (in dat soort situaties zal de leiding ongetwijfeld goeie alternatieven weten te bedenken, met de schitterende mogelijkheden in Ste Foy, Espace Killy of Les Arcs voor de neus).
Wat sowieso vereist is in zo'n week is een goeie conditie, anders zou het beslist een tegenvaller kunnen worden.
Ik zou aanraden om voor ik aan zo'n trip deel zou nemen toch eerst es wat meer buiten de pistes uit te proberen. Dan heb je in elk geval een beetje een beeld van wat je kunt verwachten.