vertrekken op vrijdag 20-2

• Marlene

Onze vakantie valt dit jaar in de carnavalsweek. Normaal gesproken vertrekken we altijd op vrijdagochtend rond een uur of 5.30.Helaas is dat dit jaar niet mogelijk vanwege een bruiloft in de familie.

Nu overwegen we te vertrekken op vrijdag rond 16.30 zodat we aanwezig kunnen zijn tijdens de plechtigheden in het gemeentehuis en in de kerk. Het feest 's avonds laten we dan maar schieten, want vertrekken op zaterdag de 21ste heb ik helemaal geen zin in. Ik beschouw die zaterdag toch een beetje als de “zwarte zaterdag” van de wintersport.

Wie heeft ervaring met vertrekken op vrijdagmiddag voor de carnavalsweek. Wat kunnen we op de Duitse snelwegen verwachten?

• skiester

erg druk, combi van vrijdagavondspits en vakantieverkeer. Ligt er wel aan waar je in NL woont. Als je in de randstad woont zou ik zelfs pas na 19 uur gaan rijden, anders sta je de eerste 3 uur op de A1 of A2… ik zit met hetzelfde probleem (school gaat pas om 15.30 uit) en heb daarom besloten te gaan vliegen met de boys.

• ed

1 x gedaan. 9.00 vertrooken vanuit de randstad en rond 21.00 uur in Munchen.

1 groot drama: files, files, files in Duitsland. Dit doen wij nooit meer. Dan maar tussen 1 en 3.00 vertrekken en inderdaad de kans op files rond munchen. Maar toch nog iets van nachtrust en je rijdt niet zo heel lang in het donker.

• GJP

Goede vraag Marlene,

Ik zit met (ongeveer) hetzelfde dillema. Dit wordt de eerste keer dat we in een schoolvakantie op wintersport gaan. Ik had al zo mijn twijfels over zaterdag vertrek, maar Ed's scenario geeft bij mij de doorslag. Ik zit er aan te denken om te vertrekken vrijdag om 13.00 (als school uit is) ergens halverwege te gaan slapen en vervolgens 's ochtends vroeg verder.

Succes !

ed schreef:

>

> 1 x gedaan. 9.00 vertrooken vanuit de randstad en rond 21.00

> uur in Munchen.

> 1 groot drama: files, files, files in Duitsland. Dit doen wij

> nooit meer. Dan maar tussen 1 en 3.00 vertrekken en

> inderdaad de kans op files rond munchen. Maar toch nog iets

> van nachtrust en je rijdt niet zo heel lang in het donker.

• Janneke

Zie topic van Marcel hierboven met filekalender:

www.prikpagina.nl/read.php?f=97&i=174095&t=174095

• skiester

en dus?? Ik zei na 19 uur, das vrijdagavond….. dan ben je toch niet om 21 uur in Munchen? Ik heb nl altijd begrepen dat als je voor 6 uur bij Munchen bent, de files meevallen.

• marlene

Ed, bedoel je 9.00 op vrijdagmorgen? En tussen 1 en 3 bedoel je vrijdagmiddag?

Maar als je om 9.00 op vrijdagmorgen vertrekt heb je toch ook nachtrust?

Of begrijp ik het nou niet goed?

Wij rijden in principe niet via München. We gaan naar Italie, dus als er geen sneeuw ligt gaan we over de Fernnpas. Niet dat je daar alleen rijdt hoor…

• Marlene

Die filekalender valt me op dat vrijdag 20 februari niet aangemerkt wordt als drukke dag.

Toch wel wonderlijk.

• Marinus

Zorg dat je voor 09:00 op zaterdag bij de Fernpass bent, anders sta je in Duitsland al in de file.

Marinus

• skiester

niet meer dan normaal: vrijdag middag file heb je altijd, en de file kalender is volgens mij oostenrijks, jouw probleem is duitsland en NL.