Met het vliegtuig op vakantie - update

• skiester

Standards zeggen me niet zoveel als jij denkt: in Ryanair zul je me niet gauw zien (heb geen zin om naar Charleroi te rijden), maar ik vind Easyjet en Transavia prima maatschappijen met vaak nieuwe vliegtuigen.

Liever dat dan een lijnvlucht met Alitalia, dat is wel beneden mijn standaard!

Wat betreft Zermatt: zoals je wellicht weet verhuizen wij volgend jaar met het hele gezin naar Zürich. Vanwege voorbereidingen hebben we daar al een appartement gehuurd. Daar liggen al onze skispullen dus ook. Hubbie rijdt dan al eerder naar Zürich (op een doordeweekse ‘rustige’ dag) en ik vlieg vrijdagmiddag als de kinderen van school komen. Kan direct door aangezien de school op de Zuidas ligt. :D Overnachten is dus ook geen probleem: we rijden dus met familie en auto en al op zaterdag naar Zermatt, idem dito op de terugweg. Alleen hopen dat het weer het toelaat om de Furka autotrein te nemen.

• Oscar

skiester schreef:

> Overnachten is dus ook geen probleem: we rijden dus met

> familie en auto en al op zaterdag naar Zermatt, idem dito op

> de terugweg. Alleen hopen dat het weer het toelaat om de

> Furka autotrein te nemen.

Furka…:? Lötschberg, toch?

Of ga je van Zürich via Andermatt naar Zermatt?

Veel plezier daar,

Oscar.

• skiester

via andermatt ja, mits het weer dat toelaat. anders wordt het idd kandersteg

• Arjan

Hoi skiester, nee ik wist niet dat je je in Zurich ging vestigen, leuke stad trouwens, maar dit verklaart veel

En je hebt gelijk, afgezien van het instappen, is Easyjet vaak beter dan Alitalia of KLM. Met zo'n cityhopper Fokker 70 naar Geneve of Zurich is ook niet echt geweldig.

• skiester

KLM vliegt volgens mij niet met die Fokkers naar CH. Bijna alle vluchten naar Zürich zijn met 737, met een enkele Embraer (Braziliaanse nieuwe vliegtuigen van KLM) er tussen. Swiss is trouwens ook een goeie, vlieg ik ook regelmatig mee naar Zürich. Weet niet of het aan Swiss ligt maar deze vluchten hebben wel vaak vertraging, maar bij arriveren in ZRH hoef je niet met het treintje naar de aankomsthal, dat scheelt ook weer tijd.

Bij Alitalia maakt het niet uit waarmee je vliegt: allemaal ouwe bagger. Voorspelt niet veel goeds nu KLM/AF 25% gaan nemen…..

En instappen Easyjet: koop gewoon de priority boarding: voor een paar knaken kun je rustig zonder dringen instappen.. is ook wat waard.

• Arjan

KLM heeft altijd op de eerst vlucht van 07:00 (die ik altijd neem) naar Geneve en ook Zurich een Fokker 70. En dat is ruk !

Bij Easyjet priority boarding was eerste een knaak, ik geloof dat het nu al 6 knaken per vlucht kost. Maar je moet ook nog op tijd in de gat zijn, zo niet dan staat er een rij van 200 man voor je te dringen en ben je nog te laat om van je priority boarding te genieten (of je moet je met ellebogen door die rij voor je worstelen). Niets is fijner dan de H-gate

Had je nog de link naar je stukje waar je over je verhuizing naar Zurich schreef ? Ik ben wel geinteresseerd hierin

Groetjes

• Janneke

Ik snap niet dat nog steeds niet alle luchtvaartmaatschappijen gebruik maken van het boardingprincipe waarbij eerst de achterste 5 (of 10, whatever) rijen boarden, als die mensen zitten de volgende 5 rijen, daarna de volgende 5 rijden, etc. Op die manier hoeft niemand in een lange rij te staan, en kan iedereen rustig bij de gate blijven zitten tot zijn rij aan de beurt is om te boarden. Dan heb je ook dat gezeik niet met mensen die het gangpad versperren omdat ze bezig zijn hun handbagage op te ruimen terwijl jij er langs wil omdat je een stuk verderop zit.

• skiester

Dat zou werken als niet iedereen van die belachelijke hoeveelheden bagage meenam in het vliegtuig. Als je laat instapt is er geen overhead meer vrij en heb je je spullen aan je voeten. Ik vlieg AMS-ZRH v.v. regelmatig en daarop zitten nogal wat zakenreizigers: die hebben dan de grootst toelaatbare trolley, met daar bovenop een fullsize laptoptas en een lange (winter)jas en met een beetje pech nog een tas tax-free cadeaus voor thuisfront. 1 persoon vult hiermee een hele bin…. En dat wordt dus gewoon geaccepteerd door de airline.

• skiester

ik heb er niet echt uitgebreid over gehad, gewoon gemeld…:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=97&i=171051&t=170971

• Janneke

Tja, die belachelijke hoeveelheden handbagage… daar heb je een punt. Er staat toch echt altijd in de reispapieren “1 stuk handbagage” maar bijna niemand houdt zich daaraan, en er wordt vaak niet streng op gecontroleerd. Ik probeer tegenwoordig gewoon zonder handbagage te reizen (op een kleine handtas na, waarin alleen mijn paspoort en portemonnee zit)… ben ik ook niet afhankelijk van of er nog ruimte is in die bins.