Hai,
he dat is een goede tip…ik heb meteen gekeken en ziet er echt goed uit !
groetjes Raffie
Hallo allemaal,
We hebben dan eindelijk geboekt.
Onze keus is gevallen op Hotel/Pension Valulla in St. Kallenkirsch in Montafon.
We hebben onze keuze gemaakt naar aanleiding van de tips van jullie, de reacties op Zoover en de warme sfeer in dit hotel. Het leuke is dat dit een Belgisch echtpaar is dat ook geemigreerd is en dat is natuurlijk leuk voor ons om ervaringen te delen.
Als skischool kiezen we voor de skischool in Gasschrun, deze zou goed zijn en iets beter dan in St Gallenkirsch. Maar wie weet hebben jullie nog wel meningen over.
Wij hebben er in ieder geval heel veel zin in en gaan nu op zoek naar vele tips, adviezen, dingen om te doen, routes en allerlei andere zaken.
Nu even kijken of we skies vooraf bestellen of ter plaatse.
En of we vooraf een depot moeten boeken voor de skies en skischoenen.
Verder moeten we kleding gaan kopen in NL, nog tips voor grote winkels ?
Mocht er iemand in die periode in de buurt zij, zou het leuk zijn om kennis te maken.
groetjes Raffie
vanuit warm Bergen/Noorwegen
Hoi Raffie,
Ik denk dat jullie in Montafon veel plezier gaan hebben!
Op het pisteplan kun je de plekken waar skidepots zitten gemakkelijk terugvinden. De depots hoef je niet te reserveren, de verhuur misschien wel, dat weet ik niet. Bij mijn weten is er aan ieder dalstation en middenstation een depot/verhuur. Jullie puber zal misschien ook veel plezier hebben aan alle fun artikelen die verhuurd worden, stepjes en dat soort dingen. Mocht je nog willen skieen in Schruns, het Hochjoch gebied, (voor beginners is vooral het Grasjoch heerlijk!) dan raad ik je aan om bij de Zamangbahn omhoog te gaan. Dat is ten eerste dichterbij vanuit Gallenkirch, maar doorgaans ook rustiger en je kunt dichterbij de gondels parkeren omdat daar geen dagafdaling is.
Grote winkels in Nl met skispullen zijn er genoeg, in alle prijsklassen.
In welke regio zit je als je in Nl bent?
Hallo allemaal,
Bedankt voor alle berichten.
Al jullie tips worden verzameld en uitgewerkt !
We gaan op zoek naar het pisteplan en gaan ons goed voorbereiden. Als we straks het skien allemaal heel erg leuk vinden, dan hebben we natuurlijk de speeltuin voor de deur hier in Noorwegen. Al begint een weekend Noorwegen ook al bijna te lijken op 1 week Oostenrijk gezien de prijzen.
Verder gaan we naar de sportschool om daar de ski-spieren te ontdekken en om een beetje te trainen, anders zullen we vanaf dag 1 niet meer kunnen lopen vd spierpijn.
We hebben er nu al zin in en kunnen niet wachten. Binnenkort wil we een weekend hier in Noorwegen les nemen en kijken hoe dat allemaal verloopt. In de zomer kun je hier in Noorwegen ook skien, dus wie weet komen we als ervaren skiers aan in Oostenrijk.
In ieder geval bedankt voor jullie adviezen en tips….
Nog tips voor Ski-gymnastiek ?
Raffie
Ik vind het allemaal prima, Raffie, gewoon proberen.
Om in St. Gallenkirch te verblijven en ergens anders (Gaschurn) skiles te gaan nemen lijkt me helemaal niet handig, maar prima om dat zelf te ontdekken.
En over het vooraf regelen van zaken zijn hier al genoeg goede adviezen gegeven, lijkt me. Doe ermee wat je wilt.
Overigens lijkt me dat skikleding in Noorwegen volop te koop is. Waarom dan even snel in Nederland wat gaan shoppen ?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?