En het is geworden....

• Raffie

Hallo allemaal,

Ten eerste ontzettend bedankt voor al jullie tips en hulp ! Bijna alleen maar aardige mensen die serieus allemaal willen helpen.

Onze keuze is gevallen op het gebied Montafon, wij willen dan vliegen naar Innsbruck en het laatste stukje 130km rijden. Ik hoop dat dit te doen is…..

Nu zoeken we nog een leuk hotel of app. maar moet wel goed zijn en geen goedkope schuur.

Ik heb nog een paar vragen en hoop dat de experts me nog een keertje willen helpen met het zoeken. Uiteraard heb ik al het een en ander gezien op de verschillende sites, maar iedereen weet dat men altijd de mooiste fotos plaats net na de dag van aanbouw bv 35 jaar geleden, inmiddels ziet het er al lang niet meer zo mooi uit als op de foto.

Uiteraard zijn er ook accommodaties die nog wel goed zijn en er net zo uit zien zoals men beloofd en laat zien, maar dat kunnen alleen jullie weten. Daar is denk ik dit forum voor om dit soort dingen uit te wisselen. Ik zal in ieder geval op mijn beurt een verslagje maken met foto's !

Onze info:

We zijn man, vrouw met een zoon van 16, dus een hotelkamer met 2 kamers of een app. Hotel is natuurlijk super, dan hoeven we geen ontbijt te maken. We zullen de hele week les nemen, dus een goede school is belangrijk.

We willen gaan met kerst en oud en nieuw en willen het liefst alleen maar sneeuw zien, dus sneeuwzeker gebied.

1–Is de route goed te rijden van Insbruck naar het gebied ?

2–Welk dorp kunnen jullie adviseren in Montafon ivm de dagelijkse skihuur en skischool ?

3–In welk hotel of app. waren jullie en beviel het ?

4–Wie gaat er rond de kerst en oud en nieuw ook naar dit gebied ?

5–Is 10 dagen winterpsort vakantie te veel of te weinig voor ons als beginner ?

Verder heb ik nog vele vragen, maar zal jullie niet te veel lastig vallen., alvast ontzettend bedankt.

groetjes Raffie

ps je mag me altijd prive mailen info@vakantie-noorwegen.nl

• Marion

Ga en ervaar het zelf, zo je vacantie tot op de centimeter uitpuzellen, dan kan het alleen maar tegenvallen, lijkt mij……

Het belangrijkste weet je al, waar je heen wilt, of dat nu met foto'/s van 35 jaar gelden is,zoek op google earth o.i.d, je moet toch je eigen mening vormen, wat wij ervan vinden is geen graadmeter, jouw eisen zijn weer heel anders dan de mijne of weer een ander.

• Oscar

Hoi Raffie,

> Onze keuze is gevallen op het gebied Montafon, wij willen dan

> vliegen naar Innsbruck en het laatste stukje 130km rijden. Ik

> hoop dat dit te doen is…..

Kom ik later op terug.

> 1–Is de route goed te rijden van Innsbruck naar het gebied ?

Goed te doen, wel een behoorlijk stuk rijden.

Ik weet niet of je je vlucht al geboekt hebt, maar wellicht is het te overwegen om te kijken naar vluchten op Friedrichshafen. Vanaf daar is het korter rijden.

groeten,

Oscar.

• tante betje

Ik ben het helemaal eens met Marion en Oscar. Je keus qua gebied is gemaakt, prima. Verder zijn er volgens mij in Oostenrijk in de bekendere wintersportgebieden geen slechte hotels, en alle skischolen zijn goed. Gewoon een kwestie van iets prikken wat je leuk lijkt, niet te moeilijk over doen. Er IS geen hoofdprijs.

Idd is Friedrichshafen de dichtsbijzijnde luchthaven.

En die sneeuwzekerheid met Kerst, nooit garantie….als je dat 100% wilt dan moet je naar een gletsjer gaan.

• Marieke

Wij zijn vorig jaar naar Landal Greenparks in Gargellen geweest. Mooie apartementen, nieuw gebouwd een paar jaar geleden. Gargellen is ook 1 van de hoogste dorpen van de Montafon dus een goede kans op sneeuw. In het dorp is een beginnerspiste maar op de berg zijn ook een aantal blauwe pistes waar je goed kunt leren skieen als beginner. Met de skischolen geen ervaring.

• jantine

Ik zou kiezen voor het dorp Gaschurn. Zit je in het centrum dan is de gondel op loopafstand. Volgens mij is er maar 1 skischool en ik heb goede ervaringen met hen. Kijk op www.gaschurn-partenen.com voor accomodaties.

Even buiten Gaschurn (Gortipohl) met de skibushalte voor de deur zit een erg goed pension, Vallula, van belgische eigenaars.

• Raffie

Hallo allemaal,

Alvast tot zover bedankt voor jullie reacties.

We hebben de verschillende accommodaties een mail gestuurd, maar zie dat er al heel heel veel geboekt is.

groetjes Raffie

• Maartje

Als beginners zou ik kiezen voor Schruns (met het Hochjoch gebied) of Gargellen. Schruns ligt wat centraler in het dal. Beide gebieden hebben meer dan genoeg km piste en veel blauw (Schruns denk ik nog iets meer). Schruns is ook het grootste en meest levendige dorp van het dal.

Het ligt er natuurlijk aan waar je woont in NL, maar Montafon is vanuit Eindhoven maar 8 uur rijden. Dat kun je dan bijna niet sneller doen met het vliegtuig, zeker niet vanuit Innsbruck…

• Raffie

Hallo Maartje,

Bedankt voor je goede tips, dit nemen we zeker mee in de beslissing.

Nee helaas wonen we niet in NL, maar in Noorwegen. Dus we komen vliegen via Innsbruck of via Fridrichshaven. Op het vliegveld nemen we dan een huurauto en rijden we naar de accommodatie.

Innsbruck is maar 130km dus kan maar een paar uurtjes rijden zijn toch, of ben ik fout ?

groetjes Raffie

• Ernesto

Wij gaan woensdag voor een paar dagen naar Gaschurn. Via VVV-aanvraag bij appart Laijola terechtgekomen (dus even googlen). Toevallig NL en alles vrij nieuw, zo lijkt het althans. 200 m van de lift

Wie weet levert het nog wat op.

Heb er zin in.