Skipas V.T

• Jan

Weet iemand dat als je een pas heb voor Valthorens-Orelle of je dan ook voor 1 of 2 dagen kan uitbreiden en wat dat dan kost ?

Moet je dan het volledige bedrag voor 1 dag betalen of alleen wat extra en hoeveel extra is dat dan ongeveer ?

Alvast bedankt als iemand hier goede info over heeft.

• Hakke

Je kunt een (week)pas uitbreiden na bijbetaling…..Het is echter bij uitbreiding van meer dan 1 dag voordeliger om een “grote pas” te kopen. Zie liftpasprijzen op de site. Je betaalt een extra bedrag voor een uitbreiding. In VT heb je keuze uit 3 soorten passen:

Vt-Orelle

Belleville (VT-Orelle-Les emnuires en St. Martine = 1 vallei)

de hele 3 vallee

• Janneke

Uitbreiding met een dag (zgn. 7e of 8e dag) is meestal goedkoper dan een losse dag.

• Hakke

Je kunt in VT een pas van bijv. 6 dagen niet verlengen met 2 dagen. Je betaald dan het volle pond. Vroeger kon dat wel maar nu moet je gewoon de dagprijs betalen als je een dagje meer wilt. (hebben wij vorig jaar gehad en dat was prijzig)Ik dacht aan de uitbreiding van het gebied. Dus met een kleine pas in het grote gebied gaan skien. Als je via een touroperator de pas hebt geboekt kun je wel bij het afhalen van de pas (inleveren van de voucher aangeven dat je 2 dagen langer wil skien dan betaal je het verschil tussen een 8 daagse en 6 daagse pas bij.

• Jan

Ik bedoel geen uirbreiding met een aantal dagen maar met een gebied dus we hebben pas Valthorens-Orelle en als we voor 1 of 2 dagen Trois vallee willen uitbreiden………………want dit kan ik niet vinden op de site van V.T

• bBagheera

Ik had een pas van Les Menuires (ook 3V), wilde die voor 1 of 2 dagen uitbreiden voor heel 3V, maar het bleek toen niet veel te schelen, kon dan beter voor de hele week 3V kopen. Ik neem aan dat dit voor Valthorens ook zo is.

• Peter

Of jij hebt het verkeerd omschreven.

Gr,

Peter

• Janneke

Oh ja, Jan kan natuurlijk ook bedoelen uitbreiding naar een groter gebied… het klopt idd dat als een 6-daagse pas is inbegrepen dat je door bijbetaling van het verschil bij het ophalen van de pas kan uitbreiden naar 7 of 8 dagen. Doe je dit later pas, dan betaal je geloof ik idd de volle mep ofwel de dagprijs.

Voor 1 of 2 dagen uitbreiden van kleine pas naar grote pas, heeft geloof ik weinig zin, dan is meestal in 1x een grote pas voordeliger.

Jan, hier www.jbsurf.com/internet/interpanier.aspx?CO=1701&LC=NL&PG=19&CL=633 kun je zelf even uittesten wat het voordeligst is. Gewoon even een datum en aantal dagen invullen, en je ziet van zelf de prijs, dit kun je zowel voor de VT pas checken als voor de 3V pas…

• Janneke

Aha, dus toch uitbreiding van 1 of 2 dagen van VT naar 3V… nou, kijk even op www.jbsurf.com/internet/interpanier.aspx?CO=1701&LC=NL&PG=19&CL=633, daar vind je alle prijzen.

Als je sowieso voor 6 dagen een VT pas neemt, en dan ter plekke bekijkt wanneer je een dagje wil uitbreiden naar 3V, is uitbreiding (ofwel een losse dagpas) met 1 dag nog net iets goedkoper dan 6 dagen een 3V pas, maar met uitbreiding van 2 dagen kun je beter voor 6 dagen een 3V pas nemen.

• Allie

Toen ik er nog wel eens heenging kon je een dag uitbreiding op je pas VT nemen voor Trois Vallees voor een schappelijke prijs. Maar ze zijn weer zo klantvriendelijk in Frankrijk dat ze dit afgeschaft hebben natuurlijk ;-)