shhtttt we willen het niet te populair maken :-)
Ik ben in al de jaren al op tal van plaatsen geweest
maar als ik zo al je wensen op een hoopje gooi dan lijkt me Kronplatz erg geschikt..erg mooie brede pistes, nog de tirolerstijl in de hutjes, super moderne liftvoorzieningen , erg makkelijk gebied om elkaar terug te vinden of af te spreken.
Gezellige apresski..lekkere keuken ( mix van tirool en italiaans), sneeuwzeker en heeeeeel vaak erg mooi weer terwijl dan Oosterijk in de wolken zit..
Het valt me op dat er op dit forum wel vaak Alta badia wordt aangeprezen , maar nooit over Kronplatz wordt gesproken , blijkbaar hebben jullie Nederlanders dit nog niet echt ontdekt ;-)
Sus, waarschijnlijk heb je helemaal gelijk. Kronplatz lijkt mij ook beslist de moeite waard. Alleen wat voor mij een reden is om daar niet naar toe te gaan zijn de kilometers.
Als je in Alta Badia of Val Gardena zit heb je zoveel meer kilometers die je kan maken. Je kan echt iedere dag een andere kant op omdat alles aaneengesloten is.
Vind je het niet erg om in een wat kleiner gebied te zitten dan is Kronplatz waarschijnlijk heel geschikt.
Ik ben trouwens niet bekend met de moeilijkheidsgraad van Kronplatz.
Ook ik zou willen pleiten voor het Montafon-gebied. Ik denk dat Schruns dan idd nog iets geschikter is dan Gargellen. Maar je een dagje naar Gargellen is dan ook absoluut een aanrader.
Overigens heeft Hochjoch (skigebied van Schruns) ook een zeer lange blauwe piste, waarbij je ook een stuk door een tunnel gaat.
Hallo Yvonne,
In Le Grand Massif voldoet Flaine wel aan een aantal van jouw eisen. Morillon1100 ligt wel een stukje lager maar dat kan ik maart ook nog wel te doen zijn. Les Carroz ligt ook laag en heb ik al twee keer in maart (op weg naar Flaine) sneeuwvrij gezien.. :-( één piste terug naar het dorp was nog wel besneeuwd.
Flachau is sinds een jaar ook een favoriet op mijn lijstje, misschien geen groot gebied maar voldoet ook aan een groot aantal van jouw eisen. Wagrain is volgens mij ook wel geschikt.
En volgens mij voldoen La Plagne en Les Arcs ook wel aan de eisen. Zeker in maart zijn dat redelijk sneeuwzekere gebieden.
Op Les Carroz na, zijn wij in alle genoemde gebieden geweest. Wil je meer info, zoek dan even (evt. in het archief) naar mijn reisverslagen. Wie weet spreekt daardoor een plaats meer aan?
Groet,
JW
wel marlene, wat de moeilijkheidgraad betreft op Kronplatz die is vergelijkbaar met met de pistes van de Dolomieten, al vind ik de 2 zwater pistes van Kronplatz die elke ruim de 5km lengte overschrijden wel uitdagender dan de saslong bv.
Ok.. trektochten maken kan je er niet , maar verder biedt het gebied toch voldoende voor elke skier en zeker als je met een gemengde groep bent .
Ook de apresski leunt nog veel meer tegen Oostenrijk aan dan verderop zoals in corvara edmarlene schreef:
>
> Sus, waarschijnlijk heb je helemaal gelijk. Kronplatz lijkt
> mij ook beslist de moeite waard. Alleen wat voor mij een
> reden is om daar niet naar toe te gaan zijn de kilometers.
> Als je in Alta Badia of Val Gardena zit heb je zoveel meer
> kilometers die je kan maken. Je kan echt iedere dag een
> andere kant op omdat alles aaneengesloten is.
> Vind je het niet erg om in een wat kleiner gebied te zitten
> dan is Kronplatz waarschijnlijk heel geschikt.
>
> Ik ben trouwens niet bekend met de moeilijkheidsgraad van
> Kronplatz.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?